Menu

Miliardové zakázky na autobusy pro Prahu měly vyhrát SOR a Iveco

Sólo autobusy délky 12 m by měly být dodány společností Iveco. Smlouva s ním ovšem prozatím uzavřena nebyla. (foto: Iveco Bus)
Sólo autobusy délky 12 m by měly být dodány společností Iveco. Smlouva s ním ovšem prozatím uzavřena nebyla. (foto: Iveco Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
21. 09. 2017 10:08
Redakce
1 minuta čtení

Pražský Dopravní podnik již v lednu otevřel nabídky na dodávku celkem 450 autobusů, které by měly obnovit vozový park MHD v naší metropoli. Původní kontrakt na 150 autobusů, jež měl být uzavřen na jaře 2015, byl zrušen poté, co v něm jako jediný uchazeč zůstala společnost SOR Libchavy. Legislativně sice bylo možné i tak soutěž ukončit, výběrové řízení však budilo takové vášně, že bylo nakonec odpískáno. V červenci 2016 byla zakázka na autobusy vypsána znovu.

Sólo autobusy délky 12 m by měly být dodány společností Iveco. Smlouva s ním ovšem prozatím uzavřena nebyla. (foto: Iveco Bus)

Tentokrát se však již počítalo s dodáním rovných 500 vozidel v průběhu pěti let od uzavření smlouvy. Kontrakt v odhadované hodnotě okolo 3 mld. Kč byl rozdělen na tři samostatné části – každou tedy mohl vyhrát jiný uchazeč. Největší část zakázky počítala s dodáním 300 nízkopodlažních autobusů standardní délky cca 12 m (odhadovaná cena cca 1,65 mld. Kč), dále se počítalo s dodáním 150 článkových vozů (za cca 1,05 mld. Kč) a s 50 vozidly částečně nízkopodlažními (délky okolo 12 m) za cenu za cca 250 mil. Kč. Od července 2016 bylo výběrové řízení ještě několikrát upravováno, naposledy došlo k posunu termínu na odevzdání nabídek ještě v lednu 2017. V případě částečně nízkopodlažních vozů to znamenalo celé odsunutí až do března 2017.  Nabídky na pět desítek částečně nízkopodlažních vozů měly být doručeny nejpozději do 7. 3. 2017.

V případě sólo 100% nízkopodlažních a kloubových autobusů ovšem došlo k otevření nabídek již v lednu. Vyhodnocování tendru se ale velmi protáhlo. Prozatím došlo (dne 21. 9. 2017) k uzavření rámcové smlouvy na dodávku 150 kloubových autobusů, které má dodat společnost SOR Libchavy. Ta nabídla autobusy typu SOR NB 18 CITY, které jsou Pražanům již důvěrně známé. Stejná společnost se podle informací naší redakce měla stát i vítězem později vyhodnocované soutěže na 50 částečně nízkopodlažních vozů (SOR BN 12), zde ovšem ještě k uzavření a zveřejnění smlouvy nedošlo

To platí i v případě sólo vozidel, kde se očekává podepsání smlouvy se společností Iveco Czech Republic, která měla uspět v části na dodávku 300 sólo vozů s modelem Urbanway 12m.

Libor Hinčica

Podobné články