Lipsko chystá další nákup Tramin od Solarisu

Flotila tramvají lipských DP (Leipziger Verkehrsbetriebe; LVB) se podle očekávání rozšíří o další vozy Solaris Tramino. V roce 2015 podepsal dopravce smlouvu se Solarisem, která počítá s dodáním pouze 5 vozů, z nichž první by měl do Lipska dorazit ještě v prosinci 2016. Solarisu se přitom daří doposud úspěšně tajit podobu nového lipského Tramina, které se bude koncepčně odlišovat od vozů, jež firma dodávala dalším dopravcům v Německu (Braunschweig, Jena) či v Polsku (Olsztyn, Poznań).

Dosud jediná známá vizualizace tramvaje Solaris Tramino pro Lipsko. (zdroj: Solaris Bus & Coach)

Celkově kontrakt předpokládá dodání až 41 tramvají, nicméně LVB nemusí pořídit všechny vozy, ale nakupovat tramvaje na základě aktuální dostupnosti finančních prostředků v rámci využití opce. Až do prosince tak měla polská společnost jistotu, že do největšího města spolkové země Sasko dodá jenom prvních pět vozů za částku 7,7 mil. € (cca 207,9 mil. Kč, tj. 41,58 mil. Kč/vůz). Vláda Saska ovšem potvrdila, že dopravci poskytne prostředky na nákup dalších 9 vozů ve výši 7,3 mil. €, které by měly pokrýt zhruba polovinu nákladů na jejich nákup. Druhou polovinu přidají samy LVB, resp. město Lipsko.

Tramvaje pro Lipsko budou čtyřčlánkové, 37,62 m dlouhé a budou mít šířku 2 300 mm. Podíl nízké podlahy má činit 65 %. Vozidla by měla být vybavena otočnými podvozky, z nichž tři by měly být hnací a dva běžné. Ve schématu lipského značení se předpokládá typové pojmenování NGT-10. Zhruba 2/3 všech komponent, jež budou na vozidle použity, mají pocházet z Německa. Elektrickou výzbroj dodává pro lipské tramvaje pražský Cegelec a. s. Zahájení zkušebních jízd prototypu se očekává počátkem roku 2017, a to v rámci celé sítě LVB.

Doplňme, že Solaris je v Lipsku dlouhodobě úspěšný také se svými autobusy. V letošním roce objednaly LVB celkem 14 nových článkových vozů, které by měly být všechny předány ještě do konce letošního roku.