Italský Milán začal od září přebírat první ze 105 elektrobusů Solaris Urbino 18 electric, jež jsou do města dodávány na základě vítězství španělsko-polského producenta z roku 2023. Celá flotila více než stovky kloubových elektrobusů by měla být předána do konce příštího roku.
Dopravce ATM Milano vypsal v listopadu 2022 výběrové řízení na dodání celkem 340 elektrobusů, z nichž 105 mělo být článkových o délce cca 18 m, 205 dvanáctimetrových a zbylých 30 taktéž o délce 12 m, avšak v konfiguraci pro příměstskou dopravu s možností volby dvou- či třídveřového provedení. Nabídky bylo možné podávat do každé části samostatně. Kvůli chybám byl ovšem Solaris ze všech částí vyloučen a zdálo se, že k jednomu z největších úspěchů nakonec dokráčí čínský gigant BYD. Dopravce ale namísto vyhlášení výsledků soutěž zrušil a rozhodl se ji vypsat znovu s tím, že poptáváno bylo už jen 310 vozů (na oněch 30 příměstských elektrobusů bylo rezignováno, nicméně později se přece jen přikoupily, viz dále).
V srpnu 2023 byly oznámeny výsledky, přičemž zájem o dodávky měli výrobci Iveco Bus, BYD, Daimler Buses, Solaris Bus & Coach a v části na dodání 12m vozů také Ebusco. Solaris ovládl výběrové řízení na dodání oněch 105 kloubových vozů, zatímco Ivecu spadla do klína zakázka na 205 sólo vozů. K podpisu obou smluv došlo v listopadu 2023. Takřka přesně o rok později (v listopadu 2024) pak byla navíc (na základě možnosti dané zákonem o zadávání veřejných zakázek) rozšířena objednávka o dalších 30 autobusů standardní délky za identických smluvních podmínek, jako byly ujednány v části na dodání 205 vozů, čímž se Milán přece jen nakonec dočká v součtu oněch 340 vozů.
Solaris dodává článkové elektrobusy za částku 1 025 049 € za kus (cca 24,87 mil. Kč), což by se mohlo zdát na první pohled jako vysoká částka. V sumě je ale zahrnut také kompletní 10letý full-service. Pokud bychom cenu od servisu očistili, zjistili bychom, že cena činí 808 049 €, tj. zhruba 19,57 mil. Kč.
Elektrobusy, jež obdrží ev. č. 5000–5104, bude možné nabíjet buďto pantografem na střeše vozidla, anebo pomocí standardizované zásuvky CCS2. S ohledem na množství baterií, jimiž vozidla disponují (700 kWh), se předpokládá, že elektrobusy budou schopny zvládnout bez obtíží většinu celodenních směn bez potřeby mezinabíjení. Podle sdělení ATM by se měly nejprve objevit na linkách č. 165, 166, 727, 728 a 729, které vyjíždějí z Milána do sousedních obcí Sesto San Giovanni, Limbiate a Cinisello Balsamo.