
Wellington zrušil trolejbusový provoz
Dne 31. 10. 2017 se naposledy rozjely po ulicích Wellingtonu, hlavního města Nového Zélandu, trolejbusy. Současně tím došlo ke zrušení posledního trolejbusového provozu v zemi.
Dne 31. 10. 2017 se naposledy rozjely po ulicích Wellingtonu, hlavního města Nového Zélandu, trolejbusy. Současně tím došlo ke zrušení posledního trolejbusového provozu v zemi.
Od středy 1. 11. 2017 je možné dojet opět prostředkem veřejné dopravy na centrální náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích. Místní DP zahájil provoz na autobusové lince č. 24, na níž jsou prozatím k vidění dieselové autobusy. Provoz na lince je pro pasažéry zdarma. Ztrátu z provozu hradí v plné výši město.
Dne 10. 10. 2017 byl v Tallinnu slavnostně představen první z vozů KT4D ev. č. 136 (ex Cottbus ev. č. 56), který se podrobil celkové rekonstrukci na tzv. retro tramvaj. Vůz má po své modernizaci odkazovat na provedení starších tramvají, které jezdily v ulicích estonské metropole v minulosti.
V červnu tohoto roku byl na veletrhu Czech Raildays v Ostravě představen nový český trolejbus Ekova Electron 12T, jenž je výrobkem ostravské společnosti Ekova Electric. Prototyp vozidla, které je řešeno jako tzv. parciální trolejbus (umožňuje tedy jízdu na baterie na části trasy bez trolejového vedení), vznikl pro potřeby zkoušek výrobce, který tak doplnil svou výrobkovou řadu elektrobusů Electron 12 a Electron 18 o další perspektivní produkt.
Počátkem roku 2016 jsme zde na webových stránkách informovali o nelehké situaci polské společnosti Autosan, která je známým výrobcem autobusů v zemi našeho severního souseda. Těžkosti s financováním přiznala společnost již v září 2013, kdy požádala o ochranu před věřiteli.
V současné době finišují dodávky 15 nových trolejbusů, které si slovenská Žilina objednala na podzim loňského roku. 12 trolejbusů odpovídá článkové verzi Škoda 27 Tr, 3 trolejbusy poté sólo provedení Škoda 26 Tr. Součástí původní smlouvy byla i možnost využití opce na nákup dalších až 12 vozidel, a sice v konfiguraci 6 sólo a 6 článkových trolejbusů identického provedení.
Plzeňská Škoda Electric zahajuje výrobu trolejbusů Škoda 26 Tr a 27 Tr pro ostravský DP. Do metropole Moravskoslezského kraje má dojít celkem 10 sólo trolejbusů, jež budou řešeny jako tzv. parciální, a dva standardní trolejbusy článkové. Dodávka všech trolejbusů má být ukončena v průběhu prvního čtvrtletí roku 2018.
Dopravní podnik města Pardubic podepsal smlouvu na nákup 15 nových trolejbusů. Vítězem výběrového řízení se stala Škoda Electric, která uspěla s modelem Škoda 30 Tr, tedy s trolejbusy s karoserií SOR (SOR NB 12 CITY). Dodávky vozů by měly proběhnout do poloviny příštího roku, přičemž všech 15 trolejbusů bude dodáno během jediného měsíce.
Španělský výrobce CAF oznámil další zakázky na své tramvaje z rodiny Urbos. Nová vozidla by měla zamířit do Stockholmu a k dopravci De Lijn v Belgii, který hodlá vozidla nasadit do provozu v trojici tramvajových systémů.
V závěru loňského roku byly předány společnosti ČSAD Havířov první autobusy Scania Citywide LE s pohonem na stlačený zemní plyn, které dopravce zařadil do provozu na páteční linky linkové dopravy (spojující například Havířov a Ostravu). Letos by mělo dojít k předání dalších autobusů Citywide LE témuž dopravci, tentokrát však v 15m provedení.