
Solaris vyrobí další tramvaje pro Braunschweig
Německý Braunschweig si objednal v rámci opce další tramvaje Solaris Tramino. Ty by měla do města dodat společnost Solaris Tram, která je společným podnikem polského Solarisu a švýcarského Stadleru.
Německý Braunschweig si objednal v rámci opce další tramvaje Solaris Tramino. Ty by měla do města dodat společnost Solaris Tram, která je společným podnikem polského Solarisu a švýcarského Stadleru.
Investice rakouského hlavního města do jeho systému veřejné dopravy pokračují. Městská radní pro dopravu a životní prostředí Ulli Sima a vicestarostka Maria Vassilakova prezentovaly dne 19. 6. 2017 společně aktuálně plánované investice do rozvoje veřejné dopravy pro období do roku 2020.
V těchto dnech začínají na Kladensku jezdit nové autobusy na stlačený zemní plyn, do provozu je nasazuje společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva. Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů bude jezdit především na příměstských linkách Pražské integrované dopravy i na některých spojích Středočeské integrované dopravy. Všechny autobusy jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci a také WiFi. Celkem jich Arriva nakoupila 27.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DP Praha) připravil u příležitosti 20. výročí od poslední jízdy soupravou metra Ečs na trase C vzpomínkovou jízdu touto soupravou. Vzpomínková jízda metrem Ečs se uskuteční ve čtvrtek 29. června 2017 v čase 21:34 hodin ze stanice metra Kačerov.
Prvních 7 trolejbusů předala v polovině června 2017 ruská společnost Trolza Státní dopravní leasingové společnosti (государственная транспортная лизинговая компания; гтлк, v latince se používá zkratka GTLK). Jediným akcionářem této společnosti je ruské ministerstvo dopravy, přičemž prioritně se firma soustředí na zajišťování státní podpory v odvětví dopravy.
Krátce poté, co Volvo oznámilo začátek ostrého provozu svých elektrobusů v lucemburském městě Differdange, přichází švédská firma s dalším úspěchem na poli dodávek svých celoelektrických autobusů, které nabízí pod obchodním jménem Volvo 7900 Electric. Celkem 13 elektrobusů by mělo odebrat třetí největší švédské město Malmö.
Částečně nízkopodlažní sólo tramvaje přestávají být jen doménou České republiky a postsovětských států. Do jejich výroby se nově pouští polský Modertrans, který se již v minulosti snažil s návrhem podobného typu vozidla uspět i u nás v tendru pro Olomouc.
V Řecku se dosud může podzemní dráhou chlubit jen hlavní město Atény. Roku 2006 se sice začala nová podzemní dráha stavět i v Soluni, jenže dosud nebyl dokončen ani kilometr trati. My se dnes krátce na nekonečnou ságu výstavby soluňského metra podíváme.
Včera jsme se podívali na historii newyorského dopravního terminálu Williamsburg Bridge, který sloužil do roku 1948 potřebám tramvajím a dnes je jeho menší část využívána nadále pro potřeby metra. Rozsáhlý podzemní prostor bývalých tramvajových smyček, kterých zde bylo za sebou řazeno celkem osm, zůstal využíván jen jako skladovací prostor. To by se však mělo v nejbližší budoucnosti změnit a podzemí má opět přivítat návštěvníky, kteří zde ale tentokrát mají zamířit za odpočinkem.
Pamatuje ještě na náš článek o newyorském parku zvaném High Line? Jednalo se vlastně o články dva, první představil čtenářům historii nadzemních drah v New Yorku, druhý se pak věnoval otázce samotného parku, který vznikl na západní straně Manhattanu v několikametrové výšce nad zemí na konstrukci bývalé nadzemní dráhy, která však prapůvodně sloužila nikoli přepravě osob, ale nákladů. Park nad zemí tedy již známe, případně si jej mohou čtenáři připomenout pod výše uvedenými odkazemi, co ale takový park v podzemí?