
Parciálne trolejbusy v Banskej Bystrici začali voziť cestujúcich
Vo štvrtok 18.7.2018 sa na základe povolenia Ministerstva dopravy a výstavby (MDaV) začala testovacia prevádzka s cestujúcimi parciálnych trolejbusov SOR TNB 12 v Banskej Bystrici.
Vo štvrtok 18.7.2018 sa na základe povolenia Ministerstva dopravy a výstavby (MDaV) začala testovacia prevádzka s cestujúcimi parciálnych trolejbusov SOR TNB 12 v Banskej Bystrici.
Společnost SOR Libchavy připravuje další novinku na poli nové řady NS, jejíž první zástupce – elektrobus o délce 12 m – se ukázal před dvěma lety na veletrhu IAA v Hannoveru. Od poloviny loňského roku začala sériová výroba elektrobusů, které dnes můžeme potkat například v Bratislavě, Hradci Králové, anebo u skupiny 3ČSAD.
Dánské město Aarhus již netrpělivě vyhlíží zavedení provozu na historicky prvním novodobém prodloužení tramvajové tratě, který byla uvedena do provozu teprve 21. 12. 2017. Z celkem 26 vozidel, která byla pro provoz dodaná společností Stadler, využívá dnes dopravce aktivně denně pouze 5 (z toho 1 jako záložní na trati).
Již od neděle 15. 7. 2018 mohou cestující, kteří využívají čipové karty Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS s nahranými dlouhodobými časovými jízdenkami využívat na trase Návsí (Jablunkov) – Třinec centrum – Český Těšín – Havířov – Ostrava-Stodolní a Ostrava-hlavní nádraží také tří ranních spojů RegioJet RJ 1002, RJ 1004 a RJ 1006.
Společnost Elektrizace železnic Praha a. s. začala v červenci v Hradci Králové s výstavbou nové trolejbusové trati Brněnská – Pod Strání. Trať má být spolufinancována EU v rámci Operačního programu Doprava.
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) se dohodly s pražskými kolegy na odkoupení motorového dvounápravového vozu Ringhoffer (tzv. „dvoutisícovák“) původního pražského ev. č. 2170 (nyní pod služebním číslem 4223), který je deponován ve střešovické vozovně (muzeu MHD). Pražský DP pro vozidlo z roku 1929 neměl využití, neboť ve sbírkovém fondu historických tramvají i mezi vozidly určenými pro komerční jízdy by byla tramvaj duplicitní.
Ukrajinské město Černovice (ukrajinsky Černivci) je bývalým hlavním městem Bukoviny – oblasti, jež byla v minulosti součástí Habsburské monarchie a která je dnes rozdělena mezi Rumunsko a Ukrajinu. Při pohledu na architekturu historické části města je patrné, že vliv Habsburského mocnářství byl v oblasti opravdu značný.
Největší zakázku na nové elektrobusy na území Švédska získala domácí společnost Volvo, která uspěla v kontraktu na celkem 30 vozů pro dopravce GS Buss. Elektrobusy budou nasazeny do provozu od podzimu 2019 především na lince číslo 60, která patří mezi nejvytíženější ve městě.
Dne 10. 7. 2018 se konala slavnostní premiéra nového provedení autobusu Mercedes-Benz Citaro coby elektrobusu. Výrobce již předtím informoval o úspěšném prodeji nového typu autobusů vybraným zákazníkům (například Hamburku a Berlínu) a ukázal i první fotografie maskovaného vozidla, které ale, jak se nyní ukázalo, mělo s výslednou podobou elektrobusu málo společného.
Na nové tramvajové lince číslo 2 ve francouzském městě Nice vyjely do provozu dne 30. 6. 2018 poprvé tramvaje Citadis X05 od Alstomu. Vozidla používají poprvé nabíjecí systém nazývaný jako SRS.