Menu

Ve Veroně plánují první zkoušky s trolejbusy ještě před začátkem jara

Trolejbusová trať na jihu města. (zdroj: Daily Verona)
Trolejbusová trať na jihu města. (zdroj: Daily Verona)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
28. 12. 2025 19:21
Vít Hinčica
1 minuta čtení

V italské Veroně se ke konci tohoto roku rozběhla intenzivní montáž trolejového vedení, a to nejprve na trati, která povede z centra města na jih. Tato trať by měla být dokončená na konci ledna nebo počátku února 2026 a radnice plánuje, že ještě v únoru nebo nejpozději v březnu 2026 na ni zahájí zkoušky s trolejbusy. Do konce roku 2026 má být hotová celá plánovaná síť a zahájení komerčního provozu se předpokládá v prvním pololetí roku 2027.

Trolejbusová infrastruktura v jižním sektoru města dne 19. 12. 2025. (foto: Daily Verona)

První sloupy se na budoucí veronské síti objevily už před více než pěti lety, jelikož celý trolejbusový projekt je už velmi starý a během let se potýkal s různými patáliemi, přičemž zahájení stavby se opakovaně odkládalo a samotná stavba pak i několikrát přerušovala. První dráty se ve městě začaly objevovat už před létem tohoto roku, avšak poměrně nesystémově. Teprve nyní jsou ale cívky z drátem roztáčeny na plné obrátky, přičemž nejdále pokročily práce právě ve směru na jih.

Stavebně dokončeny jsou už ale všechny měnírny, které se postupně začínají testovat, a spolu s nimi byla dokončena pokládka napájecích kabelů. Taktéž se už čile dokončuje zázemí pro trolejbusy, které bude umístěno v areálu umístěném při úrovni ulice Str. della Genovesa, na jižní periferii města. Zde od jara tohoto roku rostou celkem tři vzájemně propojené objekty, stavěné převážně z prefabrikovaných betonových dílů: objekt A bude hostit administrativní kanceláře a ředitelství trolejbusového provozu, objekt B bude sloužit dispečinku a objekt C bude ukrývat dílny a sklady. Ve všech třech objektech se už pracuje na interiérech. Kromě toho se budují přístřešky a stání pro noční nabíjení parciálních trolejbusů. Mimoto budou mít trolejbusy v tomto areálu i svou vlastní myčku. 

Návrh celkem pěti linek (pátá je vyznačena fialově). Zdroj: AMT3

Prvních šest článkových trolejbusů, vyrobených Hessem už před několika lety, bude do Verony přesunuto z Bologně, kde s nimi byly dokončeny potřebné zkoušky. Další trolejbusy, celkem 33 ks, přijdou do Verony přímo ze švýcarského závodu.  Celkem je v plánu ve Veroně zavést čtyři linky, přičemž v centru města budou trolejbusy muset kvůli absentující troleji nuceny využívat baterie. Nadále se ale zvažuje ještě stavba další trati, po které by jezdila v pořadí už pátá linka.

 

 

Podobné články