Menu

V Uherském Hradišti vyjel první elektrobus MAN

První ze čtveřice dodaných elektrobusů MAN Lion’s City 10 E v servisním středisku MANu v Rousínově. (foto: Zdeněk Handl)
První ze čtveřice dodaných elektrobusů MAN Lion’s City 10 E v servisním středisku MANu v Rousínově. (foto: Zdeněk Handl)
Stáhnout PDF
Autobusy
11. 07. 2025 19:13
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Znojemská dopravní společnost – PSOTA (dále jen ZDS Psota) se dočkala prvního ze čtveřice objednaných elektrobusů MAN Lion’s City 10 E (resp. přesněji MAN NL 326 Lion’s City 10 E). Vozidla o délce 10 575 mm si dopravce objednal pro zajištění obsluhy uherskohradišťské MHD, kterou převzal od 1. 2. 2025 na dobu deseti let. Všech 13 nových vozů, které zde měly od února vyjet – vedle čtveřice elektrobusů šlo ještě o devět dieselových Citar K od Mercedesu –, však mělo zpoždění, a tak musela ZDS Psota po dobu několika měsíců improvizovat a spoléhat na pestrou flotilu starších vozidel.

Dieselové autobusy s trojcípou hvězdou ve znaku se podařilo postupně zařadit mezi 17. dubnem a 29. květnem 2025, v případě elektrobusů se ale čekání protahovalo. V červnu byl do Uherského Hradiště převezen vůz odpovídající svým provedením standardům kvality PID, jenž momentálně slouží výrobci jako předváděcí, nicméně vůz by měl následně zakotvit u dopravce Lutan, který by jej měl od podzimu využívat v kutnohorské MHD. Pro její zajištění si původně Lutan objednal u MANu šest elektrobusů, které byly (byť rovněž se zpožděním) již dodány (poslední z nich byl zařazen do provozu od 30. 6. 2025). Sedmý vůz byl přikoupen dodatečně, neboť na základě dohody mezi Kutnou Horou a Lutanem došlo k rozšíření původně smluveného výkonu o novou linku číslo 802, což si vynutí od září zvýšení vypravenosti. V Uherském Hradišti se ovšem předváděcí elektrický „lvíček“ v provozu s pasažéry nakonec neukázal. Elektrobus sice prošel autorizací ze strany koordinátora IDZK (Integrovaná doprava Zlínského kraje), avšak následně u něj došlo k závadě, což zamezilo vypravení na linky. Výrobce (resp. jeho české zastoupení) si proto vůz zase stáhl.

Pohled do interiéru uherskohradišťského elektrobusu MAN Lion’s City 10 E. (foto: Zdeněk Handl)

První vypravení MANu Lion’s City 10 E na linky uherskohradišťské MHD je tak datováno až 11. červencem 2025, kdy byl již nasazen první ze čtveřice vlastních vozů pro ZDS Psota, jenž obdržel ev. č. 510. Podobně jako dříve dodaná Citara je i nový typ ve flotile opatřen výrazným červeným lakováním s doplněnými polepy dle manuálu města s nezbytným názvem „Poulička“, jak se místní MHD přezdívá. V interiéru je použita podlahová krytina v dekoru dřeva, madla mají červenou barvu a sedačky disponují textilním čalouněním, jemuž dominuje modrá barva. Celkem bychom v interiéru napočítali 29 sedadel (+ místo řidiče), dalších 52 míst je určeno ke stání. Pohon zajišťuje centrálně umístěný elektromotor o jmenovitém výkonu 160 kW.

Podobné články