Menu

Trolejbusy pro Thajsko?

Rostoucí zájem o trolejbusy souvisí v posledních letech s pokrokem ve vývoji baterií, kdy je možné vozidla využívat jako tzv. parciální trolejbusy i na neelektrifikovaných úsecích. Na fotografii vidíme trolejbus švýcarského výrobce HESS v rakouském Salzburgu, který je rovněž vybaven bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení. (foto: Libor Hinčica)
Rostoucí zájem o trolejbusy souvisí v posledních letech s pokrokem ve vývoji baterií, kdy je možné vozidla využívat jako tzv. parciální trolejbusy i na neelektrifikovaných úsecích. Na fotografii vidíme trolejbus švýcarského výrobce HESS v rakouském Salzburgu, který je rovněž vybaven bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
04. 10. 2020 19:53
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Technologický institut krále Mongkuta (KMITL; King Mongkut’s Institute of Technology Ladkrabang)  ležící v jedné z nejvýchodnějších částí thajské metropole Bangkoku Lat Krabangu (v níž samo o sobě žije okolo 117 000 obyvatel) podepsal memorandum o společném záměru se společnostmi BTS Group Holdings (provozovatelem systému Skytrain v Bangkoku) a Bangkok Smartcard System, jehož cílem má být vypracování studie proveditelnosti pro výstavbu tzv. tram-busu. Pod tímto názvem se neukrývá nic jiného, než trolejbus.

Trolejbusová trať by měla mít délku cca 4 km, přičemž jsou řešeny dvě varianty trasy. První z nich počítá s vedením od univerzity přes část Hua Takhe ke stanici Lat Krabang, kde by byl zajištěn přestup na vlak k letišti (Airport Rail Link), které leží v bezprostřední blízkosti Lat Krabangu. Druhá navržená varianta předpokládá, že by bylo vybudováno přímé spojení pouze mezi vlakovou stanicí Lat Krabang a univerzitou. Práce na studii by podle odhadů měly trvat zhruba dva až tři roky.

Předpokládá se, že by byla použita tříčlánková vozidla, každé s kapacitou cca 250 osob. Připomeňme, že v Thajsku trolejbusy dosud nikdy nejezdily. Bangkok se mohl do roku 1968 pyšnit alespoň tramvajovým provozem. Nadzemní dráha (zmíněný systém Skytrain), která dnes plní roli hlavního prostředku hromadné dopravy v metropoli, byla do provozu uvedena v roce 1999.   

Podobné články