Menu

Trolejbus Škoda 36 Tr zahájil zkoušky v ulicích Plzně

Prototyp Škody 36 Tr T’CITY v Plzni-Doudlevcích. (foto: Škoda Group)
Prototyp Škody 36 Tr T’CITY v Plzni-Doudlevcích. (foto: Škoda Group)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
02. 06. 2022 12:48
Matěj Stach
1 minuta čtení

Do ulic Plzně vyjel dne 2. 6. 2022 prototyp trolejbusu Škoda 36 Tr, pro nějž výrobce používá též obchodního jména Škoda T’CITY. Vůz, jenž je oficiálně neadresným prototypem, byl do Plzně dovezen z tureckého závodu Temsy dne 6. 12. 2021, načež byly zahájeny práce na jeho finální montáži v závodě Škody Electric v plzeňských Doudlevcích.

Setkání prototypu trolejbusu založeného na bázi Temsy Avenue s elektrobusovou modifikací vycházející ze stejného základu. (foto: Škoda Group)

Bíle lakovaný trolejbus je koncipován jako tzv. parciální, je tedy vybaven bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení. V Plzni by měl vůz absolvovat veškeré homologační zkoušky, což znamená, že trolejbus by se měl objevit i v provozu s pasažéry, a to již během letních prázdnin. „Rodina vozidel Škoda se rozrůstá o nového člena. Jsem velmi ráda, že máme nové vlastní trolejbusy, které navazují na naši 86letou tradici. Za tu dobu jsme našim zákazníkům dodali již více než 14 500 trolejbusů a věřím, že nové trolejbusy Škoda T’CITY budou stejně oblíbené, jako byly naše předchozí produkty,“ hýří optimismem Tanya Altmann, mající funkci prezidentky produktové řady Bus ve Škodě Group.

Trolejbus využívá jako základ karoserii modelu Temsa Avenue, kterou lze na českých silnicích již potkat v Praze, kam Škoda Electric dodala celkem 14 dvoupólově nabíjených elektrobusů. V trolejbusové verzi si vozidlo objednala již Ostrava, přičemž zde bude oficiálně jako dodavatel vozů figurovat maďarská společnost GANZ-Skoda Electric. Jako vítěz tendru byla Škoda Electric oznámena také v Opavě, kam by měly zamířit tři trolejbusy bez trakčních baterií.

Pohled zboku na prototyp Škody 36 Tr T’CITY. (foto: Škoda Group)

Podobné články