Menu

Tendr na 100 trolejbusů pro Bukurešť pozastaven

lotila bukurešťských trolejbusů bude mezitím dále stárnout a početně klesat. (ilustrační foto: Stefan Puscasu/Wikipedia.org)
lotila bukurešťských trolejbusů bude mezitím dále stárnout a početně klesat. (ilustrační foto: Stefan Puscasu/Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
30. 09. 2022 19:58
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Dne 26. září 2022 měla skončit lhůta pro podání nabídek do tendru na 100 parciálních sólo trolejbusů s bateriovým dojezdem aspoň 20 km pro rumunskou Bukurešť (lhůta byla prodloužena z původního 14. září). Tendr ovšem připomínkovaly polský Solaris Bus & Coach a česká Škoda Electric, a to úspěšně, takže nemohl být uzavřen. Obě tyto společnosti se už v srpnu snažily tendr shodit se stolu, s čímž ovšem u vypisovatele neuspěly. Zkusily tedy štěstí podruhé a u rumunské Národní rady pro řešení odvolání (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor; CNCS) našly zastání. Vypisovatel tedy musí zakázku vlivem zářijového rozhodnutí tohoto orgánu do 20 dnů od nabytí právní moci upravit. Momentálně je tedy řízení ve fázi pozastavení.  

Polsko-českému tandemu se jednak nelíbila dle jejich názoru nízká očekávaná hodnota vozidel. Jedno vycházelo v přepočtu průměrně na necelých 14 mil. Kč, což ovšem i při započtení nákladů na vývoz nelze považovat za nepřiměřenou hodnotu, podíváme-li se na některé nedávné trolejbusové kontrakty po Evropě. Dané společnosti ovšem měly za to, že odhadovaná cena špatně reflektovala 19% sazbu DPH v místě dodání, což odvolací orgán uznal. Nově tak má dle rumunských médií očekávaná hodnota trolejbusu včetně DPH činit 3,8 mil. RON, což je téměř 19 mil. Kč. Dále tito zájemci připomínkovali některé technické parametry (např. výkon motorů, požadavky na autonomní dojezd vozidel, počet sedadel), a rovněž namítali dle jejich názoru krátkou dodací lhůtu –⁠ všechna vozidla totiž měla být dodána do 14 měsíců od podpisu smlouvy. Nově bude muset Bukurešť nabídnout aspoň 24 měsíců. 

Podobné články