Estonská metropole vypsala dne 17. 9. 2025 výběrové řízení na dodání až 22 nových nízkopodlažních tramvají. Vítěz soutěže bude mít jistotu dodání desítky vozů, zbylých až 12 kusů představuje opci. Vozidla by měla primárně sloužit na nových tramvajových tratích, jejichž vybudování do doby dodání tramvají město plánuje.
Poslední dodávka nových tramvají se v Tallinnu uskutečnila v roce 2024, v jehož průběhu bylo dodáno a zařazeno 23 vozů Pesa Twist 147N. Tallinn původně objednal od polského výrobce jen osm vozů, nicméně záhy po podpisu smlouvy využil i opci na všech dalších 15 Twistů, takže tramvaje dorazily do města najednou v rozmezí několika měsíců.
Nyní vypsané výběrové řízení pracuje s odhadovanou hodnotou zakázky 88 mil. €, tj. průměrně 4 mil. € za vůz (cca 100 mil. Kč). Cena přitom nemá být jediným hodnoticím kritériem. Požadovány jsou tramvaje s alespoň 80% podílem nízké podlahy a obsaditelností min. 160 osob, z toho (opět minimálně) 50 sedících. Garantovaná životnost má činit 40 let, a to při průměrném ročním kilometrickém proběhu 66 000 km. Na dodání prvního vozu mají zájemci max. 33 měsíců.
Dopravce TLT uvádí, že po zařazení tramvají dojde ke zlepšení nabídky nízkopodlažních spojů, protože cílem je mít 80 % všech tramvají nízkopodlažních. Ve skutečnosti však město toto číslo pořízením deseti nových tramvají nedosáhne, neboť více než 80 % nízkopodlažních tramvají (konkrétně 82 %; 52 vozů z 63) má již ve svém vozovém parku nyní, byť část z nich představují pouze modernizované vozy KT6NF. Nákupem dalších nízkopodlažních tramvají a vyřazením několika nejstarších nemodernizovaných vozů KT4D a KT4SU tedy dojde k dosažení vyšší mety, než je oněch zmíněných 80 %.
Hlavním účelem nákupu nových tramvají je obsluha plánovaných tratí po ulicích Liivalaia (o délce cca 1 km) a Pelguranda (o délce necelých 2 km), jejichž stavba proběhne za využití finančních prostředků z EU. Zatímco přípravy pro zahájení stavby druhé jmenované tratě jsou v plném proudu, trať navrhovaná po ulici Liivalaia narazila před pár dny na významnou překážku v podobě analýzy změn dopravního zatížení po jejím dokončení. Z provedeného výzkumu totiž vyšlo najevo, že by zavedením tramvají došlo – podle vedení města k nepřijatelnému – omezení motoristů v důsledku snížení propustnosti křižovatek. Projekt má proto před prezentací veřejnosti doznat ještě blíže nespecifikovaných úprav.