S velkou pompou bylo počátkem srpna 2025 oznámeno, že se estonská metropole rozhodla využít opci na nákup dalších 30 trolejbusů od Škody Electric, které měly dopomoci elektrifikovat stávající autobusové linky ve městě, přičemž se počítalo i s výstavbou nových úseků. Nákup měl být částečně financován z prostředků EU (17 ks), zbytek mělo uhradit město ze svých prostředků. Zastupitelstvo však nečekaně ještě v průběhu srpna záměr zablokovalo.
Důvodem změny postoje k trolejbusům jsou politické tahanice na tallinnské radnici. Dne 22. 7. 2025 totiž dosavadní koalici opustila místní Reformní strana (Eesti Reformierakond), takže z čtyřkoalice zůstala jen trojkoalice, která však nemá v zastupitelstvu a městské radě většinu, protože má jen 37 hlasů (potřebovala by jich alespoň 40). Zástupci Reformní strany slíbili, že ačkoli přešli do opozice, budou nadále podporovat „rozumné návrhy“. I když se původně zdálo, že mezi ně patří i koupě trolejbusů, v klíčovém hlasování pro ni ruku nezvedli.
Leitmotivem jejich jednání je přitom podle všeho pomsta za dříve zmařené úsilí v oblasti poplatku za mateřské školy, jenž činí zhruba 50 € měsíčně. Ten chtěli „reformisté“ ještě před prázdninami zrušit, avšak návrh neprošel, přestože pro něj měli mít sjednanou koaliční podporu. Celý spor nakonec eskaloval až zmíněným odchodem Reformní strany z koalice. Následně mohli její zástupci vrátit svým někdejším partnerům „podraz“ v případě investice do trolejbusů – i ten měl být nejprve projednán zákulisně, když však došlo na lámání chleba, většiny hlasů se nepodařilo dosáhnout.
Vedení města nicméně věří, že se nakonec podaří přece jen nalézt kompromis, byť připouští, že se tím možná koupě odsune až na příští rok. Samotná Reformní strana se nechala slyšet, že proti nákupu trolejbusů nic nemá, neměl se jí ale údajně zamlouvat způsob, jakým bylo narychlo do rozpočtu vtěsnáno 10 mil. € na jejich pořízení.
Místo trolejbusů tak prozatím Tallinn objednal alespoň nové autobusy na CNG, a to poprvé od turecké společnosti BMC. Tallinn se přitom původně snažil turecké dodavatele vyloučit (obdobným způsobem, jako to činí i mnozí zadavatelé v ČR), problémem bylo, že evropští výrobci (údajně) kvůli vyčerpaným výrobním kapacitám nepodali do tendru opakovaně nabídku. Nakonec tak Tallinn otevřel soutěž i pro dodavatele mimoevropské a dočkal se nabídky od BMC. Závazně od ní pořídí 20 vozů standardní délky a 10 kloubových, v rámci opce je navíc možné přikoupit dalších až 60 ks.