Menu

Stuttgartský požár měl způsobit elektrobus či nabíječka

Autobus Mercedes-Benz O 405 G slouží jako provizorní zázemí pro personál v „garážích“ u řeky Neckar. (foto: Frank Wonneberger)
Autobus Mercedes-Benz O 405 G slouží jako provizorní zázemí pro personál v „garážích“ u řeky Neckar. (foto: Frank Wonneberger)
Stáhnout PDF
Autobusy
12. 10. 2021 20:45
Libor Hinčica
1 minuta čtení

První závěry velkého požáru autobusových garáží v německém Stuttgartu předpokládají, že příčinou požáru byla technická závada na nabíjecím místě elektrobusu či nabíjeném vozidle samotném. Obří požár, jenž vypukl kolem osmé hodiny večerní dne 30. 9. 2021, si nakonec vyžádal zničení minimálně 25 vozidel. Celkové škody ovšem ještě stále nejsou vyčísleny, protože do shořelé haly v městské části Gaisburg, v níž jsou odstavena další vozidla, je stále zakázán přístup z důvodu nebezpečí zborcení haly.

K předběžnému závěru došli vyšetřovatelé na základě dat z požárních hlásičů a teplotních senzorů. V garážích se v té době měly nabíjet dva elektrobusy Mercedes-Benz eCitaro vybavené bateriemi s pevným elektrolytem, které Mercedes v elektrobusech používá společně s francouzským Bluebusem (který ostatně baterie Mercedesu dodává). Celkem mělo kompletně shořet 25 autobusů, dopravce však prozatím nespecifikoval, které konkrétní vozy za oběť plamenům padly (ze záběrů je však zřejmé, že šlo o větší množství dieselových Citar). Jasné je, že shořely také dva elektrobusy a dva historické autobusy (Mercedes-Benz O 322 z roku 1961 a O 307 z roku 1981). Dále mělo jít o autobusy sloužící na expresní lince X1 spojující Stuttgart s Bad Cannstatt, na níž byl provoz zahájen před třemi lety a jen týden před požárem bylo diskutováno o její další budoucnosti (přes provedené investice do vyhrazených jízdních pruhů se zdá být Stuttgartu linka málo využívána).  

Odstavené autobusy Mercedes-Benz v areálu Cannstatter Wasen na břehu řeky Neckar. (foto: Frank Wonneberger)

Se zajišťováním městské dopravy nyní ve Stuttgartu pomáhají autobusy jiných dopravců (Fischle, Omnibus Betrieb Ruoff). Autobusy z garáží Gaisburg, které se podařilo včas vyvézt, anebo nestihly ještě před vypuknutím požáru zatáhnout, využívají jako provizorní odstavnou plochu volné prostranství na Cannstatter Wasen na břehu řeky Neckar, kde je jako provizorní zázemí pro řidiče odstaven kloubový vůz Mercedes-Benz O 405 G.

Přestože přesná příčina požáru ještě nebyla potvrzena, zareagoval na dění ve Stuttgartu mnichovský DP, který nechal odstavit osm svých elektrobusů eCitaro s tím, že počká na definitivní závěry vyšetřování předtím, než vozidla navrátí do provozu.  

Podobné články