Zcela bez slavnostních fanfár se tuzemský výrobce SOR Libchavy vrátil do segmentu středněpodlažních autobusů, který původně opustil již před čtyřmi lety. Nový model SOR IC vycházející z částečně nízkopodlažní řady autobusů ICN zamíří premiérově na východ Slovenska, kde je i v polovině 20. let považováno za normální masivně pořizovat na příměstské linky středněpodlažní vozidla. Dopravce SAD Humenné jich v tomto provedení odebere celkem 21 s tím, že po roční přestávce opět půjde o autobusy v bílém laku doplněném o signálně oranžové nárazníky.
Libchavského producenta provázelo středněpodlažní provedení jeho vozů již od úplného začátku výroby autobusů. Po prvním prototypu modelu C 7,5 z roku 1993 přibyla o čtyři roky později oblíbená „devětapůlka“, na kterou v roce 2000 navázala kategorie 10,5. Konečně o tři léta později si premiéru odbyla délková varianta C 12, která nabídkovou paletu středněpodlažních autobusů uzavřela. Mezitím však v roce 2001 skončila výroba nejkratšího provedení, tudíž se produkce „céček“ a vyšších výbavových stupňů LC a LH ustálila na třech délkových variantách (9,5; 10,5 a 12). Další, později představené a sériově vyráběné metráže jako 8,5 nebo 12,3 už vznikaly pouze ve formě „hrbáčů“.
Byly to právě částečně nízkopodlažní vozy, které segment středněpodlažních autobusů z produkce SOR Libchavy postupně vytlačily. Vždyť poslední autobusy LC 10,5 pro polského zákazníka PKS w Łukowie sjely z výrobní linky již na podzim 2021 – téměř rok před úplným koncem produkce hrbatých vozů CN, jež se však na rozdíl od řady C mezitím dočkaly nástupce v podobě modelu SOR ICN.
Nyní se po čtyřleté pauze SOR Libchavy mezi producenty středněpodlažních autobusů vrací. 21 vozidel pro SAD Humenné je vyhotoveno v délkových variantách IC 10,5 (ve skutečnosti 11 m jako u ICN 10,5) a premiérově také IC 12,3, jež se blíží 12,5 metrům. „Poschoďové“ vozy mají nově vlastní řadu výrobních čísel (tradičně pro každou délkovou kategorii zvlášť), zatímco původní modely B/C a BN/CN byly namíchány mezi sebou, což potěší zejména správce autobusových evidencí.