Během července 2025 vyjely do provozu na východě české metropole už čtyři autobusy SOR NS 12 v dieselovém provedení. Po trojici vozů pořízené společností ARRIVA CITY (ev. č. 9189–9191) zařadil svůj již dvanáctý exemplář tohoto modelu také dopravce STENBUS. Jeho nejnovější autobus vyrazil pod ev. č. 1770 poprvé v pátek 18. 7. na odpolední část pořadí 240/9, které v nočních hodinách zajišťuje provoz na lince 917 do Lipenců. Přes den poté autobus pendluje mezi stanicemi metra Černý Most a Háje, které spojuje s Běchovicemi, Dubčí, Krtkovým světem, Měcholupy a Petrovicemi.
STENBUS se stal vůbec prvním dopravcem, který měl možnost dieselové provedení modelu NS 12 otestovat. Došlo k tomu konkrétně v měsících dubnu a květnu 2019. Zkušební vůz sklidil v rodinné firmě velký úspěch, jenž byl na sklonku téhož roku přetaven v nákup první šestice vozidel ev. č. 1751–1756. Na tu v průběhu roku 2021 navázaly další dva kusy (ev. č. 1758 a 1759) a o další rok později prototyp v. č. 2 vybavený atypicky převodovkou z dílny Voithu (ev. č. 1750). Další dvojice vozů SOR NS 12 přišla do provozovny v Bystré ulici loni (ev. č. 1768 a 1769), přičemž se jednalo o první autobusy, které z výroby přijely v šedém laku se svislými červenými pruhy a černými oblinami, poprvé v této podobě použitém na trolejbusech SOR TNS 18 působících na lince č. 58.
Nejnovější exemplář ev. č. 1770 (ve čtvrtém obsazení) se proti jeho předchůdcům liší použitou klimatizační jednotkou, jejíž výrobce (Eberspächer) ovšem zůstal totožný. Vůz obsadil pořadí 240/9, které v posledním roce patřilo na konci minulého odstavce zmíněnému stroji ev. č. 1769 z loňské dodávky. Ten do provozu poprvé zasáhl 9. 7. 2024 a za následujících 365 dní najel přes 160 000 km, což je přibližně 2,5násobek (!) průměrného ročního nájezdu autobusu Dopravního podniku hl. m. Prahy. Za tu dobu si rekordman připsal celkem 345 provozních dní. Březen, duben a červen 2025 odjezdil bez jediné pauzy, a i díky tomu výrazně překonal svého předchozí vůz působící na tomto pořadí, jehož maximální roční nájezd se zastavil „pouze“ na 138 tisících kilometrech. Obdivuhodná provozní spolehlivost s mimořádným výkonem je pro SOR vskutku vynikající reklamou na jeho aktuální modelovou řadu.