Menu

Stavba tramvajové sítě v Cochabambě se opět rozběhla

Stadler Metelica. (foto: Dico Solís)
Stadler Metelica. (foto: Dico Solís)
Stáhnout PDF
Tramvaje
22. 12. 2020 09:01
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Po více než roce značně pokleslé aktivity kombinované s nulovou stavební činností se v prosinci 2020 opět rozběhly práce na projektu tramvajové sítě v bolivijské Cochabambě zvaném „Mi Tren“. Ze tří navržených linek (zelená, červená, žlutá) ještě stále není dořešena trasa žluté linky, ta by však mohla být oproti původnímu projektu protažena dále na východ, čímž by délka celé sítě narostla o několik kilometrů. Do Bolívie se už podařilo přetáhnout všechny tramvaje i vybavení měníren a další komponenty (celkem budou na síti čtyři velké měnírny), které byly po několik měsíců deponovány v chilských přístavech a u kterých hrozilo, že je chilští celníci vydraží.

Pohled od vozovny k hlavní stanici. Rovně: kolej pro výpravu vozu na červenou linku, která má nástupiště v horní části stanice, pravá kolej poslouží pro výpravu vozů na žlutou a zelenou linku (ty budou vypravovány ze spodní části stanice a budou díky trojúhelníku směřovat za modrou budovu. Celkem bude k provozu využíváno 12 souprav Stadler Metelica, většina už je na místě. (foto: Carreteras Panamaricanas)

Změny ve vývoji proběhly poté, co se už podruhé za rok vystřídala v Bolívii vláda. Ta nejnovější souhlasila s uvolněním části finančních prostředků ze státního rozpočtu na dokončení projektu. Zdá se, že všechny audity a obvinění, které ještě před pár měsíci různí státní činovníci a úředníci vznášeli, skončí, jak už to tak často bývá, v propadlišti dějin a bez valného efektu. 

Dva bolivijští „čižici“. (foto: construmarket.com.bo)

Vítězné konsorcium si nárokuje částku 358 milionů bolivianos (cca 1,1 mld. Kč), vláda na reaktivaci prací ale zatím poslala 185 milionů bolivianos. Celkem však mají nevyrovnané závazky mezi státem a konsorciem a konsorciem a jeho subdodavateli dosahovat částky až 273 milionů bolivianos. Zatím je z více než 90 % dokončena červená linka, zelená, nejdelší, je hotová ze dvou třetin a žlutá vykazuje míru dokončení jen 22 %, což je však dáno tím, že je část její trati postavena na témže tělese jako trať zelené linky. Nezbývá než věřit, že se aspoň podaří dokončit červenou linku. Původní termín zprovoznění sítě byl stanoven na srpen 2020. Nově se očekává, že by mohla červená linka svézt první cestující do konce jara 2021, žlutá linka však dříve než v roce 2022 nevyjede. 

 

Podobné články