Menu

Starostka Riccione chce trolejbusy od letiště na pobřeží

Autobus na koridoru Metromare. (foto: Start Romagna)
Autobus na koridoru Metromare. (foto: Start Romagna)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
10. 09. 2020 22:20
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Systém Metromare mezi Rimini a Riccione určený trolejbusové dopravě stále čeká na zahájení elektrické dopravy. Kvůli koronavirové krizi byl provoz, od listopadu 2019 zajišťovaný dočasně autobusy, na jaře tohoto roku suspendován a v polovině léta opět obnoven, avšak stále bez trolejbusů. V červenci 2020 italská média uvedla, že region Emilia-Romagna očekává zprovoznění trolejbusové dopravy do jednoho roku… 

Ve druhé polovině července se sice měla odehrát s prvním dodaným kloubovým vozem Van Hool jednodenní zkouška, to mělo být ovšem to jediné, čeho měli být Italové v létě schopni.

Ve dnech 7. až 13. 9. 2020 ovšem dochází k nočnímu omezení provozu autobusů na koridoru, a to z důvodu přípravných úkonů pro konečné zavedení elektrických vozidel. Co se bude dít po neděli, nebylo oznámeno, do Rimini ovšem další Van Hooly ještě nedorazily, a tak se buďto zachová stávající letní jízdní řád, nebo zavede zimní, případně se rozšíří počet zastávek coby předvěst budoucího trolejbusového provozu. 

Jak jsme informovali, v plánu je systém Metromare rozšířit dále na sever Rimini, přičemž stavba by mohla odstartovat v příštím roce, a stejně tak dále za Riccione do městeček Misano Adriatico (cca 13 tisíc obyvatel) a Cattolica (cca 17 tisíc obyvatel). Starostka Riccione se nicméně proti jižnímu směřování vymezila s tím, že není v zájmu jejího města, aby separovaný trolejbusový koridor, který vede paralelně kolem železniční trati a znamená podle ní značnou urbanistickou bariéru, pokračoval dále stejným způsobem. Namísto toho prohlásila, že by městu vyhovoval více klasický trolejbus, jenž by do Cattolicy jezdil podél moře a na svém druhém konci zajížděl na letiště. To by v praxi znamenalo, že by byla využita část historické trati Rimini – Riccione (jezdí po ní trolejbusová linka 11), kterou by někteří politici rádi snesli, přičemž by z této trati byla v severní části Riccione vyvedena odbočka na letiště, která by koridor systému Metromare křížila (a tam se na něj také zřejmě napojovala), a jižně od konečné historické trati Riccione Terme by pak byla postavena trolejbusová trať podél moře až do Cattolicy. Jinými slovy, systém Metromare by se ve směru na jih nestavěl a postavila by se akorát klasická trolejbusová trať.

Starostka uvedla, že proti trolejbusové dopravě nic nemá, ale chce ji vést přes město trasou, která bude pro obyvatele i návštěvníky Riccione nejlepší. Nutno říci, že prodloužení stávající historické trati podél pobřeží by potěšilo nejen milovníky trolejbusové dopravy, ale zcela jistě přitáhlo více cestujících, než kdyby trať vedla dále od moře a opět v blízkosti železniční trati. Momentálně v této věci probáhají s regionem Emilia-Romagna jednání a nezdá se, že by měla starostka šance malé…

Podobné články