Menu

Stadler uspěl v další soutěži na tramvaje pro Milán

Zkoušky tříčlánkové modifikace, která byla objednána už v roce 2020. I nynější kontrakt počítá s možností nákupu těchto vozidel, a to v počtu 25 ks. (foto: Stadler)
Zkoušky tříčlánkové modifikace, která byla objednána už v roce 2020. I nynější kontrakt počítá s možností nákupu těchto vozidel, a to v počtu 25 ks. (foto: Stadler)
Stáhnout PDF
Tramvaje
23. 06. 2023 18:21
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Italský Milán podepsal další rámcovou smlouvu na dodávku nových tramvají se švýcarským Stadlerem. Pro něj se jedná během posledních třech let už o druhý úspěch ve veřejné zakázce na obnovu přestárlého vozového parku tramvají ve městě.

V září 2020 spolu dopravce ATM a Stadler kontrasignovali kontrakt na dodání až 80 tříčlánkových vozů výrazně přepracované koncepce Tramlinku (s prvním a posledním otočným podvozkem, zatímco standardně je Tramlink vyráběn jako vůz s neotočnými podvozky), z nichž si metropole Lombardie zvládla objednat už šest desítek vozů. Ten první přišel do „města módy“ 1. prosince loňského roku, nicméně zkoušky v ulicích byly zahájeny až v květnu roku letošního. Nyní došlo k podpisu další smlouvy, která umožňuje dodat do druhého největšího italského města až 50 vozů ve dvou délkových variantách.

Pětičlánkové provedení Tramlinku pro Milán. (foto: Stadler)

Soutěž na dodání až 50 obousměrných vozů vybavených antikolizním systémem byla vypsána 1. 8. 2022 s tím, že nabídky se mohly překládat do 26. 10. 2022. Stadler měl vítězství poněkud usnadněné, protože do tendru se přihlásil kupodivu jako jediný, přičemž nabídl vozidla za sumu 168,575 mil. € (cca 3,965 mld. Kč), což byl přesně rozpočet stanovený dopravcem.

Zakázku zastřešuje španělský závod ve Valencii, jenž byl jako vítěz oznámen už v dubnu, k objednávce prvních 14 vozů ovšem došlo teprve nyní. Z padesátky tramvají má mít 25 menší přepravní kapacitu a 25 vyšší.

První odvolávka předpokládá do června 2026 doručení vozidel s vyšší přepravní kapacitou, které mají vycházet koncepčně z tramvají, jejichž dodávky nyní do Milána probíhají, avšak oproti nim mají být o dva články delší. Půjde tedy o pětičlánková vozidla o délce cca 35 m, kdy přední článek a poslední článek budou umístěny na otočném podvozku, další dva články na neotočném povozku a střední díl bude nesený. Kratší provedení má korespondovat s nynějšími dodávkami, tj. půjde o tříčlánkové vozy o délce cca 25 m). Čtrnáctka pětičlánkových vozů bude financována z národního programu obnovy a odolnosti PNRR (Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza).

Podobné články