Menu

Stadler dodá nové tramvaje do Alicante a Valencie

Na počátku prosince 2022 byly zahájeny dodávky nových tramvají Stadler Tramlink pro italský Milán (na snímku). Přestože jsou tyto tramvaje řazeny do rodiny Tramlinků, od výchozího konceptu se svým provedením značně odlišují. Do Alicante a výhledově do Valencie by měly zamířit tramvaje pouze s neotočnými podvozky, tedy jakási výchozí, nebo chcete-li originální verze Tramlinku. (foto: ATM)
Na počátku prosince 2022 byly zahájeny dodávky nových tramvají Stadler Tramlink pro italský Milán (na snímku). Přestože jsou tyto tramvaje řazeny do rodiny Tramlinků, od výchozího konceptu se svým provedením značně odlišují. Do Alicante a výhledově do Valencie by měly zamířit tramvaje pouze s neotočnými podvozky, tedy jakási výchozí, nebo chcete-li originální verze Tramlinku. (foto: ATM)
Stáhnout PDF
Tramvaje
15. 02. 2023 19:28
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Španělský výrobní závod Stadleru uspěl ve výběrovém řízení na dodání až 28 tramvají pro města Alicante a Valencie (přičemž ve druhém jmenovaném městě výrobní závod Stadleru sídlí). Ve výběrovém řízení vypsaném loni v srpnu byl Stadler překvapivě jediným uchazečem.

Zadavatelem byla v tomto případě společnost FGV (Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana), jež v obou uvedených městech provozuje tramvajovou dopravu. Základní kontrakt počítá s dodáním 16 vozidel, zbylých 12 je předmětem opce, která může být využita ve dvou objednávkách po šesti kusech. Přestože zadání zakázky počítalo s tím, že nabízené tramvaje musí být kompatibilní pro obě města, předpokládá se, že 16 vozů z první objednávky poputuje pouze do Alicante a do Valencie zamíří až vozidla opční, tedy v případě, že bude nákup těchto tramvají v budoucnu zapotřebí (to se má odvíjet především od avizovaného růstu sítě tramvají ve Valencii).

Stadler v soutěži uspěl s modelem Tramlink, který v minulosti získal v rámci koupě španělského závodu Vosslohu a který od té doby dále zdokonaluje a rozvíjí. Z hlediska koncepce jde v základním provedení o 100% nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky. FGV bude tramvaje označovat interně jako svou řadu 4500.

Odhadovaná hodnota zakázky na 16 tramvají včetně údržby činila 90,5 mil. € (zhruba 2,172 mld. Kč), výsledná cena byla nakonec nižší: 84,3 mil. € (přibližně 2,023 mld. Kč). Dodávka tramvají má proběhnout do 22 měsíců, uvedení do provozu se předpokládá na počátku roku 2025.  

Podobné články