Menu

Soutěž na nové tramvaje pro Košice vyhrála PESA

Vizualizace tramvaje PESA TWIST pro Košice uveřejněná na webu Raport-kolejowy.pl
Vizualizace tramvaje PESA TWIST pro Košice uveřejněná na webu Raport-kolejowy.pl
Stáhnout PDF
Tramvaje
08. 07. 2021 19:39
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) uveřejnil ve věstníku veřejných zakázek informaci o ukončení výběrového řízení na dodávku až 30 nových nízkopodlažních obousměrných tramvají. Vítězem tendru se měla stát polská PESA, která porazila Škodu Transportation. K podpisu smlouvy nicméně prozatím nedošlo, neboť běží zákonné odvolací lhůty.

Ve zprávě zveřejněné zadavatelem se neuvádí, jaký počet bodů jednotliví účastníci získali. Cena však v soutěži měla váhu jen 60 %. Dalších 15 % mohli získat účastníci v rámci hodnocení nákladů na údržbu (po dobu 15 let) a váhou 25 % byla hodnocena vybraná technická kritéria (obsaditelnost, hmotnost na nápravu, počet pevných sedadel, min. šířka uličky nad podvozky). Soutěž byla vyhlášena na konci února (26. 2. 2021), termín na předložení nabídek byl původně do 14. 4. 2021, v důsledku doplňujících dotazů zájemců o tendr však došlo k prodloužení do půlnoci 3. 5. 2021.

Tříčlánkové provedení Twistu od Pesy (avšak se středním pevným podvozkem a kratší délkou) je k vidění například v Gorzówě Wielkopolskim. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Franz Landsberg)

Vítězem soutěže se stala PESA, která měla nabídnout tříčlánkovou tramvaj z rodiny TWIST. Na dodání prvního vozu má výherce soutěže 22 měsíců od podpisu smlouvy, financování má být realizováno za využití prostředků EU. Ve vozovém parku mají nové obousměrné tramvaje nahradit dosluhující vozy KT8D5 a T6A5. Podle informací portálu Raport-kolejowy.pl mají mít nové tramvaje délku 32 m, pantografy budou umístěny na krajních článcích. Všechny podvozky budou v souladu s požadavky výběrového řízení hnací a plně otočné.

Pakliže dojde k podpisu smlouvy, bude se jednat pro polského výrobce o velký úspěch. V bývalém Československu se mu podařilo prosadit prozatím jen na železnici v zakázkách na dieselové jednotky pro České dráhy a v tendru RegioJetu na nové jednotky pro Ústecký kraj.

Podobné články