Menu

SOR dodá do Košic kloubové autobusy NB 18 CITY

Autobusy SOR NB 18 CITY ev. č. 4728 a 4729 z roku 2013 (zařazeny v r. 2014) ve společnosti trolejbusu Škoda 14 TrM ev. č. 2003 na konečné Lingov v roce 2019. (foto: Libor Hinčica)
Autobusy SOR NB 18 CITY ev. č. 4728 a 4729 z roku 2013 (zařazeny v r. 2014) ve společnosti trolejbusu Škoda 14 TrM ev. č. 2003 na konečné Lingov v roce 2019. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Autobusy
05. 09. 2021 20:48
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravný podnik města Košice (DPMK) využil možnosti opce a uzavřel s výrobcem SOR Libchavy smlouvu na dodání celkem 14 kloubových autobusů SOR NB 18 CITY. S těmi výrobce z východních Čech uspěl ve výběrovém řízení už v roce 2018.

Původní rámcová smlouva podepsaná dne 6. 8. 2018 umožňovala odebrat až 30 autobusů. Košický DP ještě v roce 2018 zakoupil 9 vozů (ev. č. 4757–4765), avšak do dalšího nákupu se v dalších letech nepouštěl. Teprve po získání financování, které bude řešeno formou úvěru, bylo dohodnuto, že bude pořízeno i dalších 21 vozů, a to za částku 6 297 900 € (299 900 €/vůz; cca 7,7 mil. Kč). Příslušná smlouva se stala účinnou od 1. 9. 2021.

Stejně jako v případě Solarisu, který již 1. června obdržel smlouvu na nákup patnácti 12m vozů, se podařilo DPMK vyjednat i se SORem slevu. Zatímco v roce 2018 kupoval DPMK jeden 18m vůz za částku 327 500 €, nyní to bylo za částku o zhruba 8,5 % nižší. Každý autobus tak získá dopravce o přibližně 700 000 Kč levněji. Pro úplnost připomeňme, že v případě objednávky autobusů od Solarisu činila sleva cca 11,5 %, když cena podepsaná v roce 2018 počítala s částkou 236 900 €, avšak využitý kontrakt se sumou jen 209 900 €. Také v tomto případě tak dopravce ušetřil na jednom voze necelých 700 000 Kč.

SOR na vozidla poskytne záruku 36 měsíců, případně 200 000 najetých kilometrů (podle toho, co nastane dříve). Na karoserii (prorezavění) má být záruka 10 let. Všechny autobusy mají být předány dopravci nejpozději do 31. 3. 2022. Vozy by měly být vůbec posledními „en béčky“, které SOR vyrobí před definitivním přechodem produkce na typ NS.       

Připomeňme, že kromě zmíněných 9 vozů z roku 2018 má DPMK ve své flotile ještě 56 vozů SOR NB 18 CITY, které byly všechny zařazeny v průběhu roku 2014 (r. v. 2013). Dalších 61 autobusů (zařazených do provozu rovněž v roce 2014) reprezentuje sólo verzi SOR NB 12 CITY. 

Podobné články