Menu

Solaris dodal první elektrobusy do Würzburgu

Elektrobusy od Solarisu jsou první elektrobusy ve Würzburgu obecně. Doroku 2024 by město chtělo mít celkem 18 elektrobusů. (foto: Solaris Bus & Coach)
Elektrobusy od Solarisu jsou první elektrobusy ve Würzburgu obecně. Doroku 2024 by město chtělo mít celkem 18 elektrobusů. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Autobusy
11. 07. 2020 18:14
Libor Hinčica
2 minuty čtení

Španělsko-polský výrobce Solaris Bus & Coach dodal první dva elektrobusy Urbino 12 electric do německého Würzburgu. Autobusy byly předány do služeb dopravci NVG Omibus-Betriebs-GmbH, který společně s vozidly pořídil i nabíjecí infrastrukturu.

Autobusová doprava ve Würzburgu je trvalou součástí města od roku 1936. Už předtím ale byly autobusy ve městě testovány, takže už v průběhu 20. let minulého století se poprvé objevily myšlenky na postupnou náhradu tramvají autobusy, což ještě zesílilo v souvislosti s hospodářskou krizí. V průběhu 50. let se zase intenzivně hovořilo o možnosti náhrady tramvají a části autobusových linek trolejbusy. Plánování se ale táhlo tak dlouho, až došlo v roce 1962 nakonec k rozhodnutí nakoupit článkové autobusy a plán na zavedení trolejbusů byl smeten ze stolu. Na druhé straně ani nákup nových kloubových autobusů tramvaje nakonec neohrozil. Dnes tvoří autobusová síť doplněk páteřní sítě tramvají. Elektricky poháněných vozidel na pneumatikách se město dočkalo nyní v souvislosti s dodávkou dvou elektrobusů pro dopravce NVG Omnibus-Betriebs-GmbH, který vozidla nasazuje na linky MHD.

Elektrobus ve Würzburgu během nabíjení. (foto: Solaris Bus & Coach)

Nabíjecí infrastruktura dodaná Solarisem je tvořená dvěma stacionárními nabíječkami s maximálním výkonem 150 kW a jednou mobilní nabíječkou s výkonem 50 kW. Každý z elektrobusů je vybaven bateriemi o kapacitě elektrické energie 300 kWh, pohon zajišťují motory v nábojích kol o celkovém výkonu 125 kW. Dvoudveřové autobusy jsou vybaveny klimatizací, systémem počítání cestujících, USB nabíječkami, topením na elektřinu a nabízejí kapacitu 70 pasažérů, z toho 38 sedících. Součástí výbavy je i diagnostický systém eSConnect, který mj. poskytuje informace o pozice vozidla v čase a prostoru a údaje o aktuálním stavu baterií, jejichž kapacita postačuje na dojezd zhruba 200 km na jedno nabití. Systém zároveň umožňuje nastavit předehřívání autobusu během nabíjení. Vůz je tedy vytopen ještě předtím, než vyjede na linku a tepelné ztráty nejsou ze začátku tak vysoké (což se projevuje na nižší spotřebě).  

Würzburg plánuje do roku 2024 zařadit celkem 18 elektrobusů (včetně dvou nyní dodaných vozidel), což má představovat zhruba pětinu všech autobusů ve městě. Z uvedeného počtu mají být čtyři vozy článkové a tři odpovídat kategorii midibusů (ty mají být dodány již v příštím roce).  

Podobné články