Menu

Solaris dodá až 57 CNG autobusů do Španělska

Solaris Urbino 18 CNG na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Solaris Urbino 18 CNG na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Autobusy
25. 07. 2021 19:21
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Posilování Solarisu na španělském trhu od doby, co do firmy majetkově vstoupil pyrenejský hegemon CAF, pokračuje. V červnu 2021 uzavřel s dopravcem Auvasa rámcovou dohodu na dodání až 57 autobusů Urbino s pohonem na zemní plyn.

Solaris na španělský trh vstoupil poprvé v roce 2010, kdy zaujal se svým nejmenším modelem Alpino 8,6 (resp. Urbino 8,6) dopravce Transports Municipals del Gironès S.A. ve města Girona, který si tehdy objednal jediný kus. 12m Urbino bylo do Španělska dodáno až o rok později (2011), avšak v netradičním letištním provedení pro letiště Lleida. Později firma bodovala především v oblasti dodávek elektrobusů a trolejbusů. V listopadu 2016 například dodala do Barcelony v rámci projektu ZeEUS dva článkové elektrobusy Urbino 18 electric, které byly vůbec prvními kloubovými elektrobusy ve Španělsku. Po roce 2018, s novým vlastníkem v podobě CAFu v zádech, začal Solaris na španělský trh útočit intenzivněji. Dosud největším úspěchem bylo nedávné potvrzení objednávky na 250 plynových vozů pro Madrid.

Nyní ovládl Solaris také soutěž pro dopravce Auvasa, který se Solarisem podepsal smlouvu na dodání až 57 plynových vozů, z toho 35 sólo (Urbino 12 CNG) a 22 článkových (Urbino 18 CNG), pro provoz ve městě Valladolid, jež bychom nalezli v centrálním Španělsku a v němž žije okolo 316 000 obyvatel. Dohoda počítá s nákupem autobusů pro léta 2021 až 2024, přičemž celková hodnota kontraktu je více než 20 mil. € (kupní cena činí 312 900 € za jeden sólo vůz a 417 400 € za jeden článkový).

Valladolid potřebuje flotilu autobusů nutně obnovit, přičemž podepsaný kontrakt je jednou z největších investic do vozového parku MHD v historii. Některé autobusy v ulicích města totiž mají již více než 20 let. V průběhu posledních 5 let bylo nakoupeno pouze 36 nových autobusů (tedy průměrně zhruba 7 ročně), což na průběžnou obnovu vozového parku nepostačovalo. Kromě Solarisu se kvalifikovalo ve výběrovém řízení, jež bylo vypsáno v únoru 2021, také Iveco. S ohledem na zvolený systém výběrového řízení tak může teoreticky v budoucnu využít španělský dopravce i nabídku Iveca.

Podobné články