Dopravce MPK Poznań vypsal dne 4. 8. 2025 výběrové řízení, v jehož rámci hodlá nakoupit až 30 nových nízkopodlažních vozů o délce 30,5–32,5 m, které budou schopny přepravit alespoň 225 cestujících. Všechna vozidla mají být pouze jednosměrná, jejich max. rychlost musí činit alespoň 70 km/h. Financování bude tradičně z evropských fondů.
Základní objednávka počítá s 10 vozidly o šířce 2,4 m, zbylých až 20 kusů si bude moci dopravce přikoupit v rámci uplatněné opce. Poznaňský DP požaduje 100% nízkopodlažní provedení, kdy se výška podlahy může pohybovat mezi 290 až 480 mm nad temenem kolejnice, v případě použití klasických náprav dokonce 520 mm. U vstupů musí být podlaha snížena a dosahovat max. úrovně 360 mm nad TK. Všechny výškové přechody mají být řešeny jen pomocí šikmých ramp, tedy beze schůdků, které ovšem mohou mít sklon až 14 %. Do podlahové (nízkopodlažní) plochy však nejsou počítány prostory pro sedící cestující, takže sedačky mohou být vyvýšené, což je charakteristické pro model Moderus Gamma, jímž je poznaňský vozový park tramvají v posledních letech obnovován. Všechna sedadla musí být umístěna příčně (a to včetně sklopných, budou-li taková použita). Ve výbavě nebude chybět klimatizace salónu cestujících i řidiče, USB nabíjecí porty, místo pro jízdní kola, osvětlení výhradně v LED provedení atp. Výměna cestujících musí probíhat skrze sedm dveří, z nichž dvoje krajní musí být jednokřídlé a zbylých pět dvoukřídlých.
Dodávky mají být ukončeny do 31. 12. 2028, nicméně pro prvních deset (fixně daných) vozů platí dodací lhůta 24 měsíců od podpisu smlouvy (záleží tedy, kdy se MPK Poznań podaří výběrové řízení uzavřít). V případě využití opce se má dodací lhůta pohybovat od 18 do 24 měsíců, přičemž teoreticky je možné přesáhnout těmito dodávkami i rok 2028 (v takovém případě nemá výrobce povinnost s realizací kontraktu souhlasit).
Všechny vozy by měly být deponovány ve vozovně Głogowska. První kusy nedojdou dříve než v roce 2027, což znamená, že od poslední dodávky jednosměrných vozů pro MPK Poznań uplyne více než 10 let. Od té doby se flotila omlazovala jen obousměrnými tramvajemi.
V rámci hodnoticích kritérií má nejvyšší váhu cena (82 %), která zahrnuje vedle samotných vozidel i tzv. opravný balíček. Dalším kritériím jsou přiřazeny jen nízké váhy. Celková obsaditelnost, maximální nápravový tlak, počet hnacích náprav, či použití mechanického brzdového systému tak mají shodně pouze po 3 %, šířka průchozí uličky a uložení trakčního motoru po 2 % a použití nápravového provedení podvozků a využití technologie SiC v trakčních pohonech po 1 %.
Kapitola provozu nenízkopodlažních vozů v Poznani by se měla uzavřít ještě letos po dokončení dodávek dříve objednaných 30 obousměrných vozů. Z ulic města tímto zmizí poslední vozy Konstal 105Na, ale i ojeté „Helmuty“ (Düwag O) a vozy Moderus Alfa. Nyní poptávaná třicítka jednosměrných vozů je již zamýšlena jako postupná náhrada tramvají RT6N1 (resp. po modernizaci RT6-MF 06 AC) a první dodávky vozů Moderus Beta (tj. verze MF 02 AC bez klimatizace cestujících). Předpokládá se, že oba typy již nebudou podstupovat větší stupně prohlídek a ve flotile postupně dožijí, byť pro úplnou náhradu všech zamýšlených vozů by ani třicet nových tramvají nepostačovalo. Tramvají RT6N1 má dopravce k dispozici 16 (včetně dvou ojetých vozů z Brna a čtyř z Prahy), vozů Moderus Beta MF 02 AC z let 2011–2015 je celkem 26.