Dne 25. června 2025 došlo v rámci otevření dovolenkového resortu ve městě Wonsan (resp. přesněji Wonsan-Kalma, nicméně běžně se používá jen onen zkrácený název; případně v přepise z korejštiny Wŏnsan) v Korejské lidově demokratické republice (KLDR) také ke zprovoznění nové tramvajové trati, na níž mají sloužit dva typy vozů lokální produkce, a sice uzavřené a letní otevřené.
Letovisko plné atrakcí začalo vznikat na místě bývalé vojenské základny v roce 2018. Oblast měla nově nabídnout mj. 12 velkých hotelů a veškeré prvky občanské vybavenosti (kina, aquapark, sportoviště atp.) s tím, že dokončení bylo původně avizováno na duben roku 2020. Pás staveb podél pobřeží má šířku jen okolo 100 až 300 m, je však roztáhlý výrazně do délky – mezi severním a jižním cípem činí vzdálenost okolo 15 km. Na jaře 2020 bylo oznámeno, že součástí projektu bude také nová tramvajová trať v podobě okruhu o délce 10,6 km (jiné zdroje uvádějí délku cca 8 či 8,5 km) o úzkém rozchodu (1 000 nebo 1 067 mm). Ke stavebnímu dokončení tratě mělo dojít dle informací ze severokorejských médií už v listopadu 2020, stejně tak se měla finalizaci blížit i stavba samotného letoviska (byť poněkud zpožděná). Otevření ale muselo být odloženo.

Původní návrhy provedení letního otevřeného vozu se středním vstupem a uzavřeného vozu se od reality prakticky neliší. (zdroj: Sogwang)
V lednu 2020 totiž Severní Korea zareagovala jako jedna z prvních zemí na šíření viru Covid-19 naprostým uzavřením hranic, současně zavedla omezení i uvnitř země, takže otevírat turistické středisko nedávalo smysl. Oficiálně pak severokorejská média dva roky tvrdila, že v zemi k žádnému šíření koronaviru nedochází, první nákazy byly přiznány až v květnu 2022, aby po třech měsících a pouhých 74 obětech vedoucí činitelé prohlásili, že byl virus poražen. Pravda byla – jak už to v zemi Kimů bývá – poněkud odlišná.
Teprve s pozvolným rozvolňováním opatření bylo možné obnovit práce na dokončení projektu Wonsan-Kalma, a tím i tramvají. Jejich výroba byla svěřena závodu Kim Čong-t’ae, který se zabývá primárně výrobou lokomotiv (podnik nenese jméno po nikom z vládnoucího klanu, ale podle jihokorejského komunistického aktivisty, jenž byl v 60. letech popraven). Podle dostupných informací bylo vyrobeno celkem 5 vozů, z nichž dva by měly být celouzavřené a tři v letním otevřeném provedení. Hotové se zdály být – podle záběrů ze severokorejské televize – již v roce 2021 (záběry sice byly odvysílány až v lednu 2022, nicméně s ohledem na zelené stromy musely být jistě pořízeny dříve). V samotném Wonsanu ale v té době ještě chyběla například vozovna (její střecha začala být dle satelitních snímků instalována až v červnu 2022 a dokončena měla být až v roce 2024).

V lednu 2022 byla odvysílána reportáž, která ukazovala na první pohled dokončené vozy. (zdroj: KCTV)
První oficiální zkušební jízda se měla konat dne 24. 6. 2025, následující den mělo dojít k otevření provozu. Celý resort byl pak předán do užívání od 1. 7. 2025. Ačkoli se původně uvádělo, že bude sloužit i zahraničním turistům, v současné době se zdá, že bude využíván výhradně pro tuzemské občany.
Doplňme, že v samotném městě Wonsan, jež k turistické části přiléhá k jihu, je od 8. 9. 1988 v provozu také trolejbusová doprava. Ta se měla v uplynulých letech dočkat významného rozšíření (délka trolejového vedení se takřka zdvojnásobila z 9,5 na 18,5 km) a nové vozovny (zprovozněna byla v prosinci 2020). To platí i pro nové tramvaje, u nichž nebyl dosud s jistotou potvrzen ani rozchod, nemluvě o dalších technických parametrech.