Menu

Sevastopolský trolejbusový park kompletně obnoven

Nové trolejbusy. (foto: Trans-Al’fa)
Nové trolejbusy. (foto: Trans-Al’fa)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
30. 12. 2020 19:12
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Dne 28. 12. 2020 Sevastopol přivítal poslední, 100. trolejbus VMZ-5298.01 „Avangard“ z produkce ruské společnosti Trans-Al’fa. Završila se tím nejen dodávka vozů Avangard, ale i obnova celého sevastopolského trolejbusového parku, která byla před pár lety zahájena. Staré vozy ZiU a JUMZ už nebudou do pravidelného provozu vypravovány, a poté, co budou vyřazeny, zůstane místnímu dopravci, Sevelektroavtotransu, k dispozici přes 250 moderních trolejbusů. Nicméně více než 5 let staré Megapolisy 5265.00 (23 ks) se zřejmě také brzy podívají do důchodu a není vyloučeno, že odejdou i LAZy E183A1 (16 ks), které ovšem zatím jezdí v téměř plném stavu.  

Koláž ruského výrobce k 70. letému výročí sevastopolské trolejbusové dopravy, ta je součástí města od 6. listopadu 2020. V provozu je 15 linek, z toho tři využívají parciálních trolejbusů. (autor: Trans-Al’fa)

V parku se naopak počítá se zachováním Megapolisů 5265.02 a 5265.03 dodaných v letech 2017 až 2018, čímž by se stav parku měl stabilizovat někde na úrovni 230 vozů, což bohatě postačí pro obsluhu všech linek. V parku jsou i mladé „kusovky“ jako Optimy, jejich osud ale těžko předvídat. Dodejme, že dodávka Avangardů nabrala zhruba půlroční zpoždění. Pro vologdského výrobce se jednalo o jeden z nejvýznamnějších kontraktů posledních let, letos se mu navíc po masivním nástupu konkurenčního podniku PK TS téměř vůbec nedařilo na ruském trhu uspět (více k zakázce pro Sevastopol zde). 

Výroba trolejbusů Trans-Al’fa pro Petrohrad, kam letos vologdský závod zahájil dodávky 35 parciálních vozů. V Sevastopolu bude ze 100členého parku Avangardů jen 16 vozů parciálních (autonomní dojezd do 20 km), 84 bude vybaveno nouzovým pohonem na vzdálenost cca 500 m). (foto: Trans-Al’fa)

Podobné články