Menu

Rakouský Sankt Pölten přemýšlí o trolejbusech

První vyrobený trolejbus Van Hool Exqui.City 24T ev. č. 221, který se ještě před dodáním do Lince krátce zastavil na veletrhu v belgickém Kortrijku. (foto: Josef Pernica)
První vyrobený trolejbus Van Hool Exqui.City 24T ev. č. 221, který se ještě před dodáním do Lince krátce zastavil na veletrhu v belgickém Kortrijku. (foto: Josef Pernica)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
08. 02. 2022 22:29
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Sankt Pölten, hlavní město spolkové republiky Dolní Rakousy, v němž dnes žije okolo 56 000 obyvatel, přemýšlí o zavedení trolejbusové dopravy. Město, které mělo v letech 1911–1976 vlastní tramvajový systém, má dnes veřejnou dopravu postavenou výhradně na autobusech (v provozu je dnes celkem 13 linek). V rámci plánů na elektrifikaci veřejné dopravy se město zhlédlo v trolejbusové dopravě.

Inspirací má být systém trolejbusů v Linci, kde jsou používány tříčlánkové trolejbusy. Ačkoli byl linecký trolejbusový provoz v nedávné minulosti odsuzován k dožití, dočkal se výrazných investic v podobě nákupu nových moderních trolejbusů Van Hool a rozšíření trolejbusové sítě s využitím vozů o délce 24 m bylo nakonec i překvapivě upřednostněno před tramvajovým projektem odlehčovací severojižní trasy. Také Sankt Pölten, jenž už řadu let v otázce dopravního plánování poněkud přešlapává, by rád po vzoru Lince otevřel otázku zavedení trolejbusové dopravy. Podle vedení města by vybudování plánované sítě podél ulice Mariazeller Straße s napojením Wilhelmsburgu a Herzogenburgu vyšlo na zhruba 50 mil. €, což má být výrazně méně, než by stálo například vybudování tramvajového provozu.

Připomeňme, že nedávno se k otázce návratu trolejbusů (v pořadí již třetího) navrátil také Innsbruck. Ten před Vánoci (2021) schválil studii proveditelnosti elektrifikace linek MHD, která se zavedením parciálních trolejbusů počítá, čímž v rámci schvalovacího kolečka učinil první významný krok k realizaci záměru.

Podobné články