Po neuvěřitelných více než 30 letech plánování a vleklých stavebních pracích, kombinovaných s různými prostoji a protesty, se podařilo dnes, 11. září 2025 v 6:05 ráno, zahájit provoz trolejbusů na novém BRT koridoru mezi Pescarou a Montesilvanem. Místní autority zřejmě usoudily, že ve světle nekonečných zdržení není moc co slavit, a tak se provoz spustil relativně v tichosti a bez jakékoliv větší ceremonie. Ve čtvrtek 18. září 2025 se bude na radnici konat prezentace s názvem „Intermodalita, trolejbusy, udržitelnost: Veřejná doprava a výzva kvality služeb“, kde se bude zdůrazňovat důležitost integrace silniční a železniční dopravy a také potenciál trolejbusů.
Na trase asi 8 km dlouhé, která je na zhruba 6 km řešená jako samostatné těleso a která je s výjimkou koncových úseků celá zatrolejovaná, je v pracovních dnech zaveden interval 10 minut v čase od 6:05 do 20:45 ve směru do Montesilvana a od 6:35 do 21:15 ve směru do Pescary. O víkendu se bude jezdit od 7:00 od 21:00 v obou směrech každou půl hodinu, ráno i večer tak jedno vozidlo vykoná v celé trase jalovou jízdu. Jelikož celou trasu ujedou trolejbusy sotva za 30 minut, jsou obraty vozidel značně natěsno a dopravní společnost TUA bude muset nasazovat na trasu i dva elektrobusy Yutong, jelikož článkových trolejbusů je jen 6. Ostatně hned první den provozu byly elektrobusy na trase k vidění.
Příchod trolejbusů koresponduje se začátkem školního roku v Pescaře, a tak už dnes se některé děti mohly na cestě do školy či zpět domů svézt netradičně trolejbusem. Zároveň také došlo k úpravám v provozu některých autobusových linek (protažení intervalů či jejich případné zrušení). Odhaduje se, že denně bude v jednom směru přepraveno v průměru 4 000 osob, a tedy 8 000 osob celkem/den. Je vhodné uvést, že zatímco dosud se v médiích objevovaly informace, že plánování trolejbusů započalo až (nebo spíše už) na počátku 90. let, včera se objevila informace, že první nápad na jejich zavedení pochází už z roku 1988, kdy se v Pescaře otevřela monstrózní staniční budova nádraží Pescara Centrale. Pokud tomu tak opravdu je, pak museli místní na trolejbus čekat neuvěřitelných 37 let. Teď už jen zůstává otázkou, jak dlouho se z něj budou těšit.
Dodejme ještě, že radnice má stále v úmyslu poslat trolejbusy směrem na jih centra a také ve směru na západ k letišti. Video z prvního dne provozu je zde.