Menu

Polská Bydgoszcz koupí dalších 11 tramvají od Pesy

PESA do Bydgoszcze dodala v minulosti 33 svých vozů z rodiny Swing. (foto: Bc. Petr Bystroň)
PESA do Bydgoszcze dodala v minulosti 33 svých vozů z rodiny Swing. (foto: Bc. Petr Bystroň)
Stáhnout PDF
Tramvaje
29. 01. 2023 19:51
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Loňské výběrové řízení na dodání až 46 tramvají pro město Bydgoszcz (počeštěně též Bydhošť) ovládla ne nepřekvapivě PESA, která má ve městě svůj výrobní závod a jež zajistila v minulosti i dodávky všech dříve dodaných nízkopodlažních tramvají. Smlouva podepsaná v dubnu 2022 dávala výrobci jistotu dodání jen 10 vozů, z toho šesti pětičlánkových a čtyř tříčlánkových. Nyní bylo oznámeno, že město využije svého opčního práva a pořídí si dalších 11 vozů, z nichž bude deset v pětičlánkovém a jeden v tříčlánkovém provedení.

Deset tramvají z rodiny PESA Swing (vozidla s neotočnými podvozky; tzv. koncepce Multigelenk) objednaných loni má být předáno do města již v listopadu letošního roku. Na zbylých 36 se město mezitím pokoušelo získat finanční prostředky. V lednu oznámilo, že díky fondům EU může zakoupit dalších 11 tramvají s tím, že v jednání má být ještě dalších 19 vozů, které by mohly být v případě dohody s poskytovatelem dotace objednány už v únoru. To by znamenalo, že by z celé původní opce, kterou může dopravce teoreticky využít až do roku 2029, zbývalo už jen šest tramvají. I s jejich nákupem dopravce do budoucna počítá.

Pokud by se opravdu podařilo nakoupit všech 46 tramvají, bylo by možné zajistit v součtu s 33 dříve dodanými nízkopodlažními tramvajemi už 75 % všech výkonů bezbariérovými vozy. Vzhledem k tomu, že Bydgoszcz intenzivně investovala do rozvoje svého tramvajového systému a hodlá v této aktivitě nadále pokračovat (podařilo se mj. získat i důležité prostředky na celkovou rekonstrukci vozovny), nebudou nové tramvaje sloužit jen jako prostá náhrada starších „Konstalů“, ale mají částečně vozový park i rozšiřovat.

Přes slibný rozvoj infrastruktury i vozového parku za využití evropských peněz není ovšem celková situace MPK Bydgoszcz právě růžová. Dopravce bojuje s nedostatkem finančních prostředků na vlastní provoz, což mj. vedlo k omezení intervalů na 20 minut během celého dne u nemalé části tramvajových linek.

Podobné články