Menu

Plzeň koupí další trolejbusy Škoda 26 Tr

Parciální trolejbus Škoda 26 Tr v Plzni na Těšínské ulici v Doubravce. (foto: Ing. Zdeněk Kresa)
Parciální trolejbus Škoda 26 Tr v Plzni na Těšínské ulici v Doubravce. (foto: Ing. Zdeněk Kresa)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
20. 01. 2021 18:35
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) si objednaly u Škody Electric další čtyři trolejbusy Škoda 26 Tr. Jde o další využití opce kontraktu, který dopravce uzavřel s výrobcem v roce 2016.

Předmětem soutěže bylo dodání až 33 dvanáctimetrových parciálních trolejbusů (tedy s trakčními bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení), přičemž první objednávka zahrnovala 7 vozů, jež byly předány počátkem roku 2017 (ev. č. 565–571). Ještě v průběhu téhož roku následovalo dalších devět trolejbusů (ev. č. 572–580) a v roce 2018 přibyly ještě dva vozy (ev. č. 581 a 582). Všechny tyto trolejbusy byly dodány ještě v provedení tzv. III. generace Trollina. Poté už výrobce mechanické části (Solaris Bus & Coach) produkci výběhového modelu definitivně ukončil, takže koncem roku 2019 již navázaly dodávky dvou vozů (ev. č. 591 a 592) odpovídající provedení New Trollina (IV. generace), přičemž vůz ev. č. 591 byl vystaven v listopadu 2019 na veletrhu Czechbus v Praze. V březnu 2020 byly zařazeny prozatím poslední čtyři trolejbusy (593–596).

Dne 13. 1. 2021 byla uzavřena smlouva počítající s dodáním dalších 4 trolejbusů. Jeden vůz vychází na částku 12,379 mil. Kč (bez DPH), celková hodnota kontraktu je tedy 49,561 mil. Kč. Trolejbusy se zavázala Škoda Electric předat nejpozději do 30. 11. 2021. Počet parciálních sólo trolejbusů v Plzni tím stoupne na 28 kusů, takže PMDP budou moci do roku 2023 pořídit ještě zbylých pět vozů, a tím naplnit celý objem zakázky. Počínaje dodávkami vozů v provedení karoserie tzv. IV. generace jsou trolejbusy vybaveny také klimatizací prostoru pro cestující a velkou kabinou řidiče (s jedním dveřním křídlem pouze pro řidiče). Baterie jsou používány na bázi článků LTO.

Kromě sólo vozů zařadily PMDP v 2018–2020 do provozu i osm kloubových parciálních trolejbusů Škoda 27 Tr (rovněž s karoserií od Solarisu). Část starších trolejbusů Škoda 27 Tr, 26 Tr, 25 Tr a 24 Tr poté využívá jako náhradní zdroj pohonu dieselagregát. Bez jakéhokoli náhradního zdroje pohonu zůstává v Plzni 33 trolejbusů, což představuje zhruba třetinu vozového parku.

Podobné články