Menu

PK Transportnyje Sistěmy představila vlastní řešení pro prodloužení autonomního chodu parciálních trolejbusů

Trolejbus mezi Engelsem a Saratovem na snímku z 8. 2. 2021. (foto: PK TS)
Trolejbus mezi Engelsem a Saratovem na snímku z 8. 2. 2021. (foto: PK TS)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
12. 02. 2021 08:52
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Ruský podnik PK Transportnyje Sistěmy je poslední dva roky v nebývalé kondici. Kromě nedávných či aktuálních zakázek na tramvaje a trolejbusy po celém Rusku (na tramvaje: Petrohrad, Moskva, Iževsk, Perm, Ulan-Ude; na trolejbusy: Omsk, Ivanovo, Petrohrad) realizuje nejen projekty na nové tramvaje či na inovaci těch stávajících, ale také se pustila do inovace v oblasti parciálních trolejbusů. 

Jmenovitě do klasického trolejbusu Admiral vyrobeného roku 2020 nechala PK TS nainstalovat interně vyvinutý modul baterií, který je dle jejího tvrzení o 100 kg lehčí než zahraniční výrobky. S tímto modulem pak trolejbus otestovala, přičemž výsledky byly následující: trolejbus při plném zatížení ujel v běžném počasí 20 km a v době mrazů, včetně zapnutého elektrického topení, 15 km, když ani v jednom případě nebyla kapacita baterií plně vyčerpána. Namísto cestujících byla převážena kovová závaží o celkové hmotnosti 3,5 tuny. Výrobce trolejbusů přiznal, že obsaditelnost klasického vozidla (96 celkem, z toho 33 sedících) byla pro potřeby zkoušek počítána nepatrně nižší než u klasického řešení trolejbusu Admiral, neboť baterie pro delší dojezd obecně zvyšují hmotnost a z druhé strany je ještě nutné respektovat platné ruské předpisy; to je ovšem očekávatelné. Výrobce však věří, že s pokračujícím technologickým vývojem bude parciální Admiral nakonec co do obsaditelnosti identický s klasickým Admiralem.

Trolejbus u saratovského vlakového nádraží. (foto: PK TS)

Zkoušky s upraveným Admiralem probíhaly od listopadu 2020 do února 2021. Za tu dobu ujel trolejbus na bateriový pohon přes 600 km. Nedávno, 6. 2. 2021, se trolejbus dokonce projel mezi Engelsem a Saratovem, kde navštívil místní vlakové nádraží. Předseda společnosti PK TS, Feliks Vinokur, uvedl, že „mnohá města se o takovéto řešení zajímají. Takovýmto způsobem je možné zřídit meziměstské dopravní spojení nebo řešit otázku dopravní dostupnosti odlehlých oblastí v rámci městských aglomerací bez přítomnosti trolejového vedení.“

PK TS už připravuje sériovou výrobu bateriových modulů, které mají být instalovány do nových vozidel v rámci budoucích zakázek. Zda už jsou nějaké zakázky na obzoru, výrobce zatím neuvedl. 

Neoznačené foto: 3x PK TS

Podobné články