Menu

Pescara pokračuje v přípravách na zavedení trolejbusového provozu

Ulice Castellamare Adriatico alias Strada Parco na snímku z konce června 2022. (foto: Cityrumors.it )
Ulice Castellamare Adriatico alias Strada Parco na snímku z konce června 2022. (foto: Cityrumors.it )
Stáhnout PDF
Trolejbusy
14. 09. 2022 21:46
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Pescara od jara tohoto roku revitalizuje nikdy nezprovozněnou trolejbusovou trať, která ji spojuje se sousedním Montesilvanem. Stavební práce zahrnují mimo jiné úpravu trolejového vedení, zastávek, křižovatek včetně signalizace, i obnovu povrchu vozovky. Do prosince 2022 má být hotovo a dle radnice by mohly trolejbusy konečně vyjet v období únor až březen 2023. 

Jak už jsme opakovaně uváděli, proti trolejbusové trati téměř celou poslední dekádu protestují někteří místní občané. Ti se budou snažit v říjnu 2022 tohoto roku uspět u odvolacího soudu, aby vyjetí trolejbusů definitivně zabránili. Jimi utvořený spolek „Strada Parco Bene comune“ už vznesl řadu argumentů, proč trolejbusy nezavádět, přičemž jako hlavní důvod bylo uváděno hojné využívání ulice Castellamare Adriatico (a navázaných ulic) chodci a cyklisty, které by trolejbus svým provozem vystrnadil pryč. Nicméně tato ulice, která přiléhá k parku Villa Sabuchi, podle něhož je také spolek pojmenován, nebyla nikdy pro tento účel zřízena a jen sledem negativních událostí došlo k tomu, že se trolejbusy na předmětné ulici nezavedly. Nyní spolek ovšem přišel ještě s dalším argumentem, a sice, že trolejbusová doprava není bezpečná, protože nad ulicemi vedou troleje pod proudem. K tomuto ještě spolek nově dodává, že trolejbusy se kvůli údajně nedostačné šířce vozovky budou muset míjet za nízkých rychlostí, ačkoli jsou dimenzovány na vyšší rychlost, takže bude jejich provoz neefektivní. Připomeňme, že v minulosti spolek kritizoval i nevhodnost zastávkových zálivů. Jinými slovy spolek vrší jeden argument za druhým, proč trolejbusy na danou ulici, a tedy na celou trolejbusovou trať ve směru do Montesilvana, nezavést.

Radnice si ovšem zatím neúspěch u soudu nepřipouští a naopak vyhlíží příchod šesti kloubových Van Hoolů a ještě občanům slibuje rychlé rozšíření trolejbusů na jih i východ města. Nicméně totéž už bylo vyhlašováno před rokem a nic se dosud nestalo. Ostatně slibování jde italským politikům, pokud se jedná o trolejbusy, výtečně. V Avellinu, kde se trolejbusový provoz rovněž dlouhá léta rodí neuvěřitelně šnečím tempem, měly trolejbusy konečně vyjet 1. srpna, avšak se tak nestalo, a to kvůli údajné byrokracii a prázdninám, které měly znemožnit včasné schválení ze strany římských úředníků. Ti však na své návštěvě 3. srpna zjistili, že okružní trolejbusová trať vykazuje několik nebezpečných míst, když koliduje například s parkovacími místy nebo vzrostlou zelení. Kromě toho zaškolovaní řidiči nestihli ani složit včas zkoušky. Italské ministerstvo infrastruktur a udržitelné mobility tedy vypracovalo seznam požadavků, které musí v Avellinu urychleně zapracovat. Radnice tak už od konce léta kvapně vybírá parkovací místa ke zrušení, ačkoli ještě na jaře své občany ujišťovala, že se žádné rušit nebude, a také mimo další záležitostí řeší, kde zjednosměrnit ulice. Dříve než v říjnu 2022 však trolejbusy určitě nevyjedou. Ani pomoc odborníků z Neapole povolaných v zimě tohoto roku tedy nepomohla k tomu, aby se trolejbusy v Avellinu konečně rozjely.

Podobné články