Menu

Ostrava koupí dva minibusy Rošero

Dne 5. 8. 2018 byl během pauzování na terminálu Hranečník zachycen jeden z ostravských elektrobusů Rošero. Nyní DPO objednal i první plynové vozy slovenského výrobce. (foto: Libor Hinčica)
Dne 5. 8. 2018 byl během pauzování na terminálu Hranečník zachycen jeden z ostravských elektrobusů Rošero. Nyní DPO objednal i první plynové vozy slovenského výrobce. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Autobusy
02. 03. 2021 20:10
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Poněkud ve stínu zprávy o nákupu 24 elektrobusů od polského Solarisu zůstalo uzavření výběrového řízení na dodávku dvojice nových plynových minibusů pro ostravský DP. V opakované soutěži byla vybrána nabídka slovenské společnosti Rošero, která chce za dvojici plynových vozů 6,178 mil. Kč bez DPH, což je méně, než byla předpokládaná hodnota kontraktu (6,4 mil. Kč).

Výběrové řízení na nákup dvojice plynových minibusů bylo vypsáno poprvé dne 18. 5. 2020 s tím, že do 16. 6. 2020 byly předloženy dvě nabídky. Tu první nabídla společnost KAR Group, druhou pak slovenské Rošero (ROŠERO – Distribution s.r.o.). Nabídka slovenské společnosti ale byla ze zadávacího řízení vyloučena. Přestože je naprosto běžnou praxí, že dopravci uzavírají smlouvu s dalším účastníkem a není výjimkou, že některé soutěže jsou šité prakticky na míru pro jediného vybraného dodavatele (takže se více než jedna nabídka v soutěži neobjeví), ostravský DP smlouvu se společností KAR Group coby zbylým účastníkem tendru neuzavřel právě s odůvodněním, že v soutěži zůstala jediná nabídka, a dne 22. 10. 2020 proto vypsal soutěž novou. I té se účastnilo Rošero (zpráva zadavatele nebyla prozatím publikována, takže není zřejmé, zda zde byl i další účastník), přičemž tentokrát již vyhrálo.

Vozidla mají být dodaná do 240 kalendářních dnů od účinnosti smlouvy (tj. od 2. 3. 2021). Rošero prostřednictvím firmy Zliner dodalo do Ostravy v roce 2018 trojici svých elektrobusů ROŠERO – P First FCLLI Electric. Dva vozy však byly v důsledku požáru v garážích Hranečník po 13 měsících od svého zařazení do provozu vyřazeny. Namísto nich byla v prosinci 2019 dodána náhradní dvojice téhož typu. Také u nyní zakoupených plynových vozů poslouží jako základ opět platforma Iveco Daily, vozidla ale mají být koncipována prakticky jako 100% nízkopodlažní.

Připomeňme, že ostravský DP už provozuje také sedm částečně nízkopodlažních plynových vozů na podvozcích Iveco Daily, které byly do provoz uvedeny v letech 2018 a 2019. Zde se však jedná o model českého výrobce Dekstra, konkrétně typ Dekstra LE 37 CNG.

 

Podobné články