Ukrajinské město Rivne obnovilo svůj vozový park čtveřicí starších trolejbusů Solaris Trollino 12S s elektrickou výzbrojí od Škody Electric. Jde o vozidla, jež byla původně dodána do Lublinu, který je však později dlouhodobě pronajal do Tych.
Trolejbusů Solaris Trollino 12 s elektrickou výzbrojí z plzeňské Škodovky bylo do Lublinu dodáno celkem 30. Prvních 15 vozů bylo zařazeno do provozu během května a června 2011, zbylých patnáct na jaře roku 2012. S ohledem na to, že trolejbusy byly dodány bez náhradního zdroje pohonu, byla v dalších letech významně omezována jejich vypravenost, neboť ve městě došlo k několika silničním uzávěrkám v rámci rekonstrukcí, ale také ke změně linkového vedení, kdy bylo nově možné vybrané trasy obsluhovat pouze při využití dieselagregátu či trakčních baterií. V roce 2020 byl jízdní řád trolejbusů významně proškrtán z důvodu pandemie Covidu-19, což se nejvíce dotklo právě konvenčních trolejbusů (bez agregátů a baterií), jež zůstaly většinou odstaveny ve vozovně.
Naopak o omlazení a doplnění vozového parku stály Tychy, které se rozhodly zavést novou trolejbusovou linku H a posílit provoz linky A, k čemuž potřebovaly více trolejbusů. Počátkem roku 2021 si nejprve Tychy z Lublinu zapůjčily dlouhodobě dva trolejbusy Solaris Trollino 12M (původních ev. č. 3836 a 3839; nově v Tychách pod ev. č. 96 a 97) s elektrickou výzbrojí od Medcomu, které se tak jako tak snažil Lublin již dříve prodat. Následně již došlo k předávání vozů s výzbrojí Škoda. Pět z nich si postupně odkoupila Gdyně, v prosinci 2021 pak dva vozy (ev. č. 3847 a 3848) zamířily – opět na bázi pronájmu – do Tych (zde ev. č. 20 a 21). V dubnu 2022 následovaly i trolejbusy ev. č. 3867 a 3868 (v Tychách ev. č. 22 a 23). Tato dodávka umožnila ukončit pronájem dvojice dříve zapůjčených vozů s výzbrojí od Medcomu, jež byly po rozebrání náhradních dílů zlikvidovány. Všech 6 lublinských Trollin se tak v Tychách v provozu nikdy nepotkalo.
V Lublinu mezitím došlo v září 2022 v důsledku prudkého nárůstu cen elektřiny po zahájení ostré fáze války na Ukrajině k rozhodnutí o omezení provozu trolejbusů a o vyřazení všech zbývajících vozů s elektrickou výzbrojí od Škody Electric. Dvacet z nich bylo následně prodáno do ukrajinského města Vinnycja, následně došlo k dohodě o předání ještě jednoho vozu, takže celkový počet Trollin ve Vinnycji stoupl na jednadvacet. Jelikož pět dalších vozů bylo v mezičase odprodáno do Gdyně a čtyři vozy byly pronajaty do Tych, kapitola provozu Trollin 12 s písmenem „S“ v typovém označení (značícím elektrovýzbroj Škoda) tím byla v Lublinu uzavřena.
Nyní se dopisuje i příběh pronajatých vozů v Tychách. Všechny čtyři trolejbusy zamířily do ukrajinského města Rivne, které podepsalo smlouvu na dodávku těchto vozidel se společností „Sučasni vantaživki“ (Сучасні вантажівки; lze přeložit jako „Moderní nákladní automobily“) za částku 13,2 miliónů hřiven (cca 6,76 mil. Kč). Jeden vůz tedy vychází na 3,3 mil. hřiven (zhruba 1,69 mil. Kč). Vozy měly být převezeny na západ Ukrajiny nejpozději do 5. 9. 2025, fakticky zde byly doručeny chvíli po podpisu smlouvy (již 7. 8. 2025).
V květnu 2025 se Rivne pokoušelo zakoupit i deset ojetých trolejbusů Škoda 24 Tr, přičemž se všeobecně očekávalo, že součástí tohoto nákupu bude šest vozů z Pardubic převezených na Ukrajinu dříve místním překupníkem. Výběrového řízení se účastnil stejný subjekt jako nyní uzavřené soutěže na dodání čtyř Trollin, jeho nabídka ovšem byla tehdy odmítnuta.