Menu

Nové tramvaje do Magdeburgu dodá Alstom

Design nových tramvají Alstom Flexity pro Magdeburg. (zdroj: Alstom)
Design nových tramvají Alstom Flexity pro Magdeburg. (zdroj: Alstom)
Stáhnout PDF
Tramvaje
30. 06. 2021 20:08
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Vítězem velké soutěže na dodávku až 63 nových tramvají pro německý Magdeburg se stal Alstom. Ten v soutěži uspěl s tramvají odvozenou z rodiny Flexity, tedy s modelem, jenž výrobce převzal do svého výrobního programu poté, co definitivně v lednu dokončil nákup kolejové divize Bombardieru.

Smlouva počítá s dodáním 35 vozů a náhradních dílů po dobu 24 let. Celková hodnota tohoto kontraktu je okolo 190 mil. € (cca 4,75 mld. Kč), přičemž zhruba 60 mil. € (1,5 mld. Kč) přispívá na nákup spolková země Sasko-Anhaltsko. Dalších 28 tramvají si může dopravce přikoupit v budoucnu v rámci opce.

Z 35 nyní objednaných vozů by mělo deset sloužit pro plánované novostavby tramvajových tratí (tedy posílení provozu; zejména v rámci plánovaného severojižního spojení), zbylých 25 poté nahradí nejstarší nízkopodlažní vozy NGT8D a tramvaje z produkce ČKD Tatra. Ty jsou v Magdeburgu od loňska zastoupeny ojetými vozy KT4D z Berlína (8 ks), ale také flotilou vlečných vozů B6A2 (13 ks) a posledními v Německu provozovanými vozy T6A2 (4 ks).

Magdeburg je posledním německým městem, kde je možné se svézt tramvajemi T6A2 s vleky B6A2. Jejich konec se však blíží. (foto: Libor Hinčica)

Nové tramvaje budou mít délku 38 m a nabídnou až 241 míst. V každém voze se budou nacházet dva multifunkční prostory (pro dětské kočárky, vozíčkáře, stojící pasažéry). Z vnějšku má vůz zaujmout moderním designem, v němž mají vynikat LED pásky zlepšující viditelnost vozidel v městském provozu. Tramvaje budou pochopitelně klimatizovány a nabídnou WiFi pro pasažéry. Řidiči budou moci využívat asistenční systém ODAS, který informuje řidiče o aktuálním dění v provozu. Podle Alstomu by pak mělo stanoviště řidiče mít také vylepšenou ergonomii a výhled ze stanoviště, což ovšem slibují všichni výrobci u jakéhokoli nově představeného modelu tramvaje, takže danému výroku nelze přisuzovat velkou váhu. 

Podobně jako v jiných německých městech v posledních letech bude i v Magdeburgu představen model 1:1, který umožní zapracovat připomínky od cestujících do projektu vozidla předtím, než se rozeběhne sériová výroba. První vozy by měly dorazit v roce 2023, v provozu s pasažéry by se měly objevit nejspíše v průběhu roku 2024. Po vyřazení tatrováckých tramvají bude vozový park v Magdeburgu tvořen výhradně vozidly Alstomu.

 

 

Podobné články