Velký úspěch zaznamenala společnost MAN Truck & Bus na domácí půdě. V soutěži vypsané německými drahami Deutsche Bahn uspěla se svou nabídkou dieselových i elektrických vozů a v letech 2027 až 2032 může v případě využití všech opčních práv dodat více než 3 000 nových autobusů. Pro MAN se jedná o největší jednorázovou zakázku v historii.
Deutsche Bahn vypsaly v dubnu 2025 výběrové řízení, které bylo vedeno formou jednacího řízení s uveřejněním, kdy zveřejněná byla první kvalifikační část, a následně došlo k souboji mezi jednotlivými dodavateli. Jak je z vyjádření budoucího odběratele zřejmé, poptávány byly autobusy v různých provedeních v několika samostatných částech, ovšem konkrétní údaje o počtu vozidel pro každý z lotů nebyly uvedeny. Obecně bylo v tiskové zprávě Deutsche Bahn pouze uvedeno, že celkem by mělo být koupeno okolo 3 300 nových autobusů.
S blížícím se vyhlášením výsledků se objevila informace, že jedním z hlavních dodavatelů se stane čínská společnost BYD, která měla údajně ovládnout části znamenající dodání zhruba 700 nových elektrobusů. Deutsche Bahn se odmítly k výsledkům před uzavřením smluv vyjádřit, což bylo z pohledu zákona správné, avšak vedlo to jen k dalšímu posílení spekulací. Možnost vítězství čínského výrobce se stala předmětem vzedmutí nacionalistické vlny v čele s odbory. Ty žádaly – ve zjevné neznalosti principu veřejných zakázek v EU – aby byly v zájmu zachování pracovních míst vybrány autobusy německé.

MAN od roku 2010 dodal pro DB téměř 5 000 vozů.. Nyní má velkou šanci, že k nim během pouhých pěti let (počínaje rokem 2027) přidá dalších více než 3 000 kusů. (foto: MAN Truck & Bus)
Když byly dne 13. 12. 2025 oficiálně výsledky vyhlášeny, ukázalo se, že BYD skutečně mezi dodavateli figuruje. Z textace tiskové zprávy DB je přitom očividné, že se dopravce snažil v reakci na nacionalistické tsunami ohoblovat hrany případného odporu pečlivou volbou textace. Zdůrazněno bylo, že z celkového počtu cca 3 300 autobusů připadne na MAN Truck & Bus 95 % všech vozů, zatímco čínský výrobce BYD může dodat jen okolo 5 %, tj. zhruba 165 vozů, nikoli 700. Ve vztahu k MANu přitom bylo uvedeno, že jde o „mnichovskou“ společnost (čímž byl dán důraz na volbu německého dodavatele), zatímco u BYD bylo výslovně doplněno, že produkce uvedených autobusů proběhne v Maďarsku (tedy v EU).
MAN má dodat autobusy MAN Lion’s City, MAN Lion’s City E a MAN Lion’s Intercity LE v různých délkových modifikacích. S ohledem na to, že MAN již žádný výrobní závod na autobusy v Německu nemá, bude výroba tak jako tak probíhat v zahraničí – v případě městských verzí zajistí produkci závod v polských Starachowicích, meziměstské LE provedení bude pocházet z turecké Ankary.
O dieselových vozech se hovoří jako o hybridních, neboť všechny by měly využívat modul MAN EfficientHybrid. Jak je pro soudobou produkci tzv. hybridních autobusů běžné, nebude se ve skutečnosti jednat o klasické hybridní vozy, ale o vozy vybavené pouze mild-hybridním modulem majícím malý přínos na snížení spotřeby paliva (ale za to o to větší přínos pro marketing). DB současně neopomněly uvést, že krom klasické nafty lze používat i bionaftu, čímž má být podtržen ekologický potenciál vozidel.
MAN už od roku 2010 dodal DB téměř 5 000 svých autobusů, teď má velkou šanci přidat k nim další více než 3 000 kusů. Celkem hodlají Deutsche Bahn vynaložit na nákup vozidel (včetně těch od BYD) přes 1 mld. eur. Tradičně byly podepsány také sekundární rámcové smlouvy, které dopravci umožňují v případech taxativně vymezených příslušnými paragrafy nakupovat vozidla i od jiných výrobců (například pokud by MAN nebyl schopen zajistit příliš velkou jednorázovou objednávku). Tyto smlouvy měly získat značky Iveco Bus, Scania, Daimler Buses a čínský Zhongtong.