V sobotu 18. 10. 2025 proběhne v Mnichově rozlučková akce s posledními zástupci modelu GT6N v původním nemodernizovaném provedení. V Mnichově je pro tento typ vozidel používáno lokální typové označení R2.2, resp. v nerekonstruované verzi R2.2a.
První vozy řady GT6N byly do Mnichova dodány na základě objednávky z července 1988 v letech 1990 a 1991, konkrétně šlo o trojici vozů R1.1 ev. č. 2701–2703, na kterou navázala v letech 1994 až 1997 sedmdesátikusová objednávka (ev. č. 2101–2170) přizpůsobená požadavkům Mnichova na základě zkušeností s provozem oněch tří prototypů (sériové tramvaje měly mj. silnější motory). Právě tato vozidla byla označena jako verze R2.2. Později (v letech 1999 až 2001) přibyla i verze R3.3, která je delší (odpovídá modelu GT8N2) a má odlišné designové provedení. Těchto tramvají pořídil Mnichov 20 (ev. č. 2201–2220).
Trojice prototypů se v provozu příliš dlouho neohřála. Zrychlený vývoj na svou dobu revolučního vozidla se začal postupně projevovat častějšími závadami vybraných konstrukčních uzlů, a tak se Mnichov v roce 1997 dohodl na odkupu tramvají ze strany výrobce, který je poté ve svém výrobním závodě upravil a prodal do švédského Norrköpingu (tam pak dojezdil poslední z nich až v roce 2015).
Sériové kusy R2.2 byly dodávány od podzimu 1994. První z nich – ev. č. 2101 – byl přivezen dne 10. 10. 1994 a hned následující den se konala jeho slavnostní prezentace pro novináře a veřejnost. Jedna tramvaj tehdy vycházela na 3,3 miliónů marek, což bylo přibližně 59 mil. Kč (cenu je nicméně nutné vnímat k tehdejší koupěschopnosti obyvatelstva – průměrná mzda v ČR tehdy činila 6 894 Kč, zatímco dnes je 46 557 Kč; pro české provozovatele šlo tedy o astronomickou částku). První vypravení vozu R2.2 na linku s cestujícími je datováno 26. 3. 1995, letos tedy od něj uplynulo 30 let. Polovina ze sedmdesátky tramvají byla dodána originálně s béžově laděným interiérem, dalších pětatřicet kusů již mělo podlahu fialovou. Důvod změny byl ryze praktický – světlá podlaha byla příliš náročná na údržbu. Poslední z tramvají R2.2 byla dodána dne 13. 6. 1997.

Stav vozu R2.2 ev. č. 2101 po dodání v roce 1994. Ačkoli se odstín modré na nemodernizovaných vozech později změnil, barevné schéma zůstalo zachováno. (foto: MVG)
Nové tramvaje postupně vytlačily nejstarší vozy řady M z poválečných let a staly se moderní tváří mnichovské MHD. Přes provozní spolehlivost ale byly vozům vyčítány i některé nedostatky, především nízká obsaditelnost daná uspořádáním interiéru. V roce 2008 se proto zvažovalo, že by část tramvají mohla být prodloužena doplněním čtvrtého článku, avšak dopravce se nakonec rozhodl upřednostnit nákup zcela nových vozů. V nadcházejícím roce pak sice byla odsouhlasena modernizace tramvají R2.2, které se zhostil lipský IFTEC, avšak její součástí měla být především výměna původní elektrické výzbroje od AEG za novou od Vossloh Kiepe (resp. Kiepe Electric), nikoli prodloužení vozidel.
Ze 68 vozů R2.2 (dva musely být v mezičase vyřazeny po vážných nehodách) bylo na modernizaci určeno původně 50 vozů ev. č. 2118 až 2169 (bez oněch vyřazených ev. č. 2122 a 2141), jejichž rekonstrukce byla dokončena do konce ledna 2014. Následně ale byla podepsána smlouva na identickou úpravu ještě 5 vozů (ev. č. 2114 až 2117 a vozu ev. č. 2170), takže modernizační program byl nakonec dokončen až v září 2016. Repasované tramvaje obdržely označení R2.2b, zatímco 13 kusů, jež zůstalo v původním provedení, bylo nově pro rozlišení pojmenováno R2.2a.
V souvislosti s postupnými dodávkami tramvají Siemens Avenio začaly být nemodernizované kusy od loňského roku postupně odstavovány z provozu. Na 18. 10. 2025 je v čase od 10:00 do 18:00 naplánována rozlučka s posledními kusy, přičemž vypraveny mají být tři vozy, z nichž jeden bude následně historický (ev. č. 2101) a zbylé dva mají mít zvláštní tematické zaměření (jeden jako tramvaj pro děti a druhý jako tzv. hudební).