Po loni nakoupených 2 trolejbusech typu VMZ-5298.01 “Avangard” a 13 trolejbusech typu Sinara-6254.00, které došly mezi říjnem a listopadem roku 2024 a z nichž první dva začaly jezdit s cestujícími od 13. ledna 2025, se i letos Kaliningrad rozhodl koupit nové vozy. Jedná se tentokrát o rovných 20 kusů, a to druhého zmíněného typu. I tyto nové vozy se mohou chlubit prodlouženým autonomním chodem, a to až na vzdálenost 45 km. Není to přitom tak dávno, kdy se město chystalo trolejbusy zrušit, nakonec radnice ale usoudila, že při existenci stávající trolejbusové sítě bude lepší provoz zachovat než investovat do elektrobusů.

Trolejbus pro Kaliningrad v čeljabinském závodě. (foto: Gruppa Sinara)
První tři trolejbusy od Sinary z aktuální 20kusové série dorazily do Kaliningradu v pondělí 10. listopadu 2025 na silničních trajlerech, další tři ve čtvrtek 13. 11. 2025 a další tři 14. 11. 2025. Zbývající vozy budou dodány do konce tohoto roku. Nové trolejbusy jsou kupovány na leasing, a to přes moskevskou firmu AO „MLK“. Jeden vůz vychází v přepočtu na zhruba 8,9 mil. Kč. Většinu hodnoty zakázky, vyčíslené na 692 milionů rublů, za které byly trolejbusy vysoutěženy, uhradí federální vláda, a to rovných 500 mil. rublů. Oproti loni dodaným vozům jsou u těch nových k vidění jen drobná vylepšení, například nasvícení vchodových dveří usnadňující nástup a výstup cestujících za snížené viditelnosti. Očekává se, že nové trolejbusy povedou k vyřazení nejstarších vozidel z let 2006 a 2009, a kaliningradský park bude tímto ustálen na zhruba 40 kusech vozidel.
Trolejbusy typu 6254.00 (a příbuzného typu 6254.01 s nouzovým bateriovým dojezdem) jsou vyráběny v Čeljabinském závodě městské elektrické dopravy společnosti Sinara–Gorodskije Mašiny, která je součástí skupiny Sinara. Sinara se za poslední dva roky stala předním dodavatelem trolejbusů pro ruská města a soupeří o prvenství s UTTZ z Ufy, naopak PK Transportnyje Sistěmy se z pole produkce trolejbusů téměř stáhla, čímž trpí zejména závod v Engelsu.