Menu

Jena představila design tramvají od Stadleru

Tramvaje Tramlink 800 budou do Jeny dodány ve dvou délkových variantách – 42 a 32 m. (zdroj: Stadtwerke Jena)
Tramvaje Tramlink 800 budou do Jeny dodány ve dvou délkových variantách – 42 a 32 m. (zdroj: Stadtwerke Jena)
Stáhnout PDF
Tramvaje
17. 09. 2021 22:10
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Německá Jena představila dne 15. 9. 2021 designové provedení svých nových tramvají, které by měl na základě vítězství ve výběrovém řízení z loňského srpna dodat do města Stadler.

Celkem má vozový park tramvají v Jeně omladit minimálně 24 vozů z rodiny Tramlink. Verze pro Jenu je konkrétně označována jako typ TRAMLINK 800. Jde o model, jehož základy byly položeny ještě v rámci vývoje firmy Vossloh España, kterou Stadler v roce 2015 koupil a španělským vozem nahradil ve svém výrobním programu již zastarávající Variobahn. Výroba tramvají Tramlink byla ponechána ve španělské Valencii, odkud tedy budou pocházet i nové tramvaje pro Jenu.

Interiér tramvaje Stadler Tramlink 800 pro Jenu. (zdroj: Stadtwerke Jena)

Zakázka na 24 vozů je rozdělena do dvou částí, a sice na vozy sedmičlánkové o délce cca 42 m, kterých bude celkem 16, a na vozy pětičlánkové o délce přibližně 32 m. Vozidla mají posloužit jako náhrada části nejstarších nízkopodlažních vozů typu GT6M, kterých si místní DP pořídil v letech 1996 až 2003 celkem 33. Pokud by dopravce navíc využil opci, která počítá s možností dodání dalších až 19 tramvají, mohly by být vyřazeny všechny vozy GT6M.

Pohled na část bočnice vozů. (zdroj: Stadtwerke Jena)

Připomeňme, že poslední nové tramvaje si Jena pořídila v roce 2013, a to v podobě pouhých pěti vozů Solaris Tramino. Příchod prvních nových vozů od Stadleru je plánován na říjen 2022, v provozu s cestujícími by se měly vozy objevit až od června 2023.

Detail kabiny vozu. (zdroj: Stadtwerke Jena)

Podobné články