Do kovošrotu v ostravské heřmanické věznici zamířil dne 30. 4. 2025 jediný vyrobený trolejbus typu SOR TNB 18 ev. č. 3951. Předmětný vůz byl vyroben společně s dvanáctimetrovým prototypem na platformě řady NB v letech 2009–2010, přičemž finální montáž obou vozidel proběhla přímo v ostravském Dopravním podniku.
Dopravní podnik Ostrava se v minulosti podílel na montáži čtyř trolejbusů přímo pro SOR. Tím prvním byl v roce 2008 prototyp vozu SOR TN 12A s elektrickou výzbrojí Czetro, která využívala automatickou převodovku v pohonném řetězci. Tento vůz, původně zamýšlený coby předváděcí pro zákazníky ze zemí východní Evropy, zamířil po zkouškách v Ostravě do Teplic. Po skončení teplického pronájmu (2018) převzal v roce 2019 už nepojízdný trolejbus soukromník, konkrétně Muzeum velkých volantů v Loučni.
Jen krátce po bíle lakovém „hrbáči“ byl převezen do ostravské vozovny druhý vůz již v laku místního Dopravního podniku, který trolejbus s označením SOR TN 12C za využití elektrické výzbroje od společnosti Cegelec (dnes Electric Components; součást skupiny Škoda Group) zařadil do provozu pod ev. č. 3911 coby tzv. investici vlastní výroby (tj. mimo schválený investiční plán obnovy vozového parku). Vyhotovení trolejbusu tehdy vyšlo na pouhých 7 810 472,06 Kč bez DPH. Trolejbus se udržel v provozu do května 2018, kdy u něj došlo k přeskoku ze sítě 600 V na 24 V, čímž došlo k fatálnímu poškození elektrické výzbroje. Oprava byla vyhodnocena jako neekonomická a vůz byl po vytěžení náhradních dílů v roce 2019 zlikvidován.
Po dvojici částečně nízkopodlažních trolejbusů „s hrbem“ (jediných svého typu) se již počítalo s instalací elektrické výzbroje do trolejbusů SOR ve 100% nízkopodlažním provedení. Také tyto vozy měly původně opustit výrobu v lakování odpovídajícím tehdejšímu schématu ostravského DP, nicméně nakonec došlo k dohodě, že trolejbusy nebudou vykazovány jakožto investice vlastní výroby, ale budou ve vlastnictví SORu, tj. oficiálně neadresné. Památkou na nerealizovaný záměr přímého odkupu zůstala u 12m vozu SOR TNB 12 modrá střecha (která byla lakována přednostně), zbytek už nicméně zůstal s ohledem na uvedené rozhodnutí bílý. Článkový vůz SOR TNB 18 byl vyráběn s odstupem a dorazil do Ostravy na montáž dne 16. 9. 2009 již v celobílém lakování. Po dokončení montáže začaly v březnu 2010 zkušební jízdy. Trolejbus nesl původně testovací ev. č. 9998 (sólo vůz pak ev. č. 9997), brzy ale došlo k přečíslování, neboť DPO využil nabídky na koupi obou prototypů, které získal do svého majetku za pouhých 9,92 mil. Kč bez DPH. Kloubový vůz tak nově obdržel ev. č. 3951, „krátký“ byl přečíslován na ev. č. 3912. Na dlouhých 13 let (až do konce roku 2023) šlo o poslední trolejbusy v České republice, které byly odkoupeny jako nové některým z českých DP, a přitom nedisponovaly elektrickou výzbrojí od Škody Electric.
Premiéru s cestujícími si takřka devatenáctimetrový trolejbus odbyl dne 20. 8. 2010 na lince číslo 102 (tehdy v trase Sokola Tůmy – Hlavní nádraží). Mezi řidiči ovšem nikdy příliš oblíben nebyl, zejména pro malou kabinu řidiče. V květnu 2018 byl trolejbus poprvé na další dobu odstaven pro závadu elektrické výzbroje, následně byl vypravován spíše sporadicky. Krátce po prodělání dalšího stupně pravidelné opravy na počátku roku 2023 se stal účastníkem dopravní nehody.
Dne 7. 3. 2023 se střetl zhruba ve 14:00 u zastávky Sad Boženy Němcové s tramvají Škoda 39T ev. č. 1778, čímž došlo k destrukci předního čela a předních dveří. Poškození nebylo fatální, s ohledem na atypičnost vozidla ale nebylo navzdory nedávno provedené opravě přistoupeno k jeho opravě a trolejbus už zůstal odstaven ve vozovně trolejbusů, odkud byl v květnu 2024 odtažen do areálu DPO na Vítkovické ulici, aby tak uvolnil místo v trolejbusové vozovně během její rekonstrukce. Dne 7. 4. 2025 putoval zase opačným směrem, avšak pouze za účelem demontáže náhradních dílů. Očesaný trolejbus poté dne 30. 4. 2025 zamířil do heřmanické věznice, kde začala jeho finální likvidace. Areál věznice už opustí rozřezaný v železničních vagónech.
Ačkoli později (v letech 2010–2020) vzniklo na platformě modelu SOR (T)NB 18 dalších 149 trolejbusů, byly všechny tyto vozy již podávány pod značkou Škodovky jako typ Škoda 31 Tr, s elektrickou výzbrojí od Cegelecu a jako výrobek SORu byl ostravský trolejbus SOR TNB 18 ev. č. 3951 jediným zástupcem svého druhu. Spolupráce SORu a Cegelecu v oblasti výroby trolejbusů totiž záhy skončila, když SOR upřednostnil právě kooperaci s plzeňským producentem. Historie českých trolejbusů je tak o jeden unikát chudší.