Menu

Gdyně zakoupí další trolejbusy Trollino 18

Kloubové trolejbusy jsou součástí Gdyně znovu od roku 2018. (zdroj: Město Gdyně)
Kloubové trolejbusy jsou součástí Gdyně znovu od roku 2018. (zdroj: Město Gdyně)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
05. 01. 2023 19:39
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Polská Gdyně uzavřela výběrové řízení na nákup dvou parciálních článkových trolejbusů, které vypsala v říjnu letošního roku. Nabídky se po několika krátkých prodlouženích mohly podávat do 16. 11. 2022. Do té doby tak podle očekávání uskutečnil jen jediný výrobce – hegemon polského trhu Solaris Bus & Coach.

Osamocená účast výrobce se zeleným jezevčíkem nebyla neočekávaná. Kritéria sice byla nastavena tak, že je teoreticky mohl splnit jakýkoli výrobce, Solaris měl ale s ohledem na nastavené bodování technických a bezpečnostních požadavků prakticky jistotu zisku vyššího počtu bodů. Ostatně v celkovém hodnocení si nakonec odnesl 99 %.

Dohoda se Solarisem byla podepsána na konci listopadu s tím, že trolejbusy mají být dodány do konce příštího roku. Smlouva však obsahuje zajímavou klauzuli. Pokud by se nepodařily dopravci získat finanční prostředky z EU na spolufinancování obou trolejbusů, může být od smlouvy odstoupeno. Dvojice trolejbusů vychází na 8,856 mil. zlotých (včetně DPH), což je mírně nižší suma, než byla v soutěži očekávaná (8,979 mil. zlotých). Jeden vůz i tak stojí v přepočtu přibližně 18,5 mil. Kč bez DPH.

V polských trolejbusových provozech Solaris jednoznačně dominuje. Přístavní město má dnes ve stavu vozového parku 102 trolejbusů, z nichž 16 je článkových (všechny typu Trollino 18 s výzbrojí Medcomu). Dodávky kloubových trolejbusů byly do města zahájeny v roce 2018, předtím zde byly naposledy kloubové trolejbusy provozovány do roku 2002 v podobě vozů Ikarus 280 rekonstruovaných z vyřazených autobusů.  

Podobné články