Menu

Gdyně poptává šest nových parciálních trolejbusů

Tradičním dodavatelem trolejbusů do Gdyně je polský Solaris, který vedle klasických trolejbusů dodal do města i tzv. „supertrolejbusy“. Nyní však opět poptává běžné parciální trolejbusy. (foto: Libor Hinčica)
Tradičním dodavatelem trolejbusů do Gdyně je polský Solaris, který vedle klasických trolejbusů dodal do města i tzv. „supertrolejbusy“. Nyní však opět poptává běžné parciální trolejbusy. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
21. 03. 2022 19:46
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Provozovatel trolejbusové dopravy v polské Gdyni (PKT; Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni) vypsal výběrové řízení na dodání šesti nových trolejbusů o délce cca 12 m vybavených trakčními bateriemi. Dodávka vozů, jejichž financování zajistí zvětší části prostředky EU, má proběhnout v průběhu příštího roku.

Obsaditelnost každého z trolejbusů musí činit min. 75 osob, z toho 30 sedících (včetně max. dvou sklopných sedadel). Ve výbavě nesmí chybět klimatizace, USB nabíjecí porty a moderní informační systém. Požadován je jeden trakční motor s výkonem od 170 do 190 kW (s možností krátkodobého přetížení až na 210 kW). Trakční baterie mají mít min. celkovou kapacitu 58 kWh, přičemž dopravce předepisuje i chemické složení článků, když striktně vyžaduje baterie LTO (lithium-titanát-oxid). Využitelná kapacita elektrické energie má činit 44 kWh. Přepnout na bateriový mód má být umožněno nejen při stání, ale i za jízdy při rychlosti do 35 km/h.

Termín pro podání nabídek je do 15. dubna 2022, přičemž možnost účastnit se tendru mají ty firmy, které v posledních třech letech uskutečnily alespoň dvě dodávky nízkopodlažních trolejbusů. Hlavní váhu v rámci hodnoticích kritérií má cena (60 %), následovaná vybranými technickými parametry (18 %; hodnoceno bude provedení vozidla z nerezové oceli, vnějšího opláštění z hliníku, nerezu či plastu, garantovaná provozuschopnost a řešení tlumičů), délkou záruky (8 %), bezpečnosti z pohledu doložení certifikátů o pevnosti nosné konstrukce (8 %) a počtem míst sezení dostupných z úrovně nízké podlahy (6 %). První tři vozidla mají být dodána do konce července 2023, další pak nejpozději do 30. 9. 2023. Výběrová řízení vyhrává v Gdyni tradičně Solaris, jenž obvykle bývá jediným účastníkem místních tendrů.  

Podobné články