Menu

Florencie připravuje stavbu další tramvajové tratě

Vozový park tramvají ve Florencii tvoří vozy Sirio dodávané v minulosti ze strany AnsaldoBreda (17 ks) a později již pod značkou Hitachi Rail Italy. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Moliva)
Vozový park tramvají ve Florencii tvoří vozy Sirio dodávané v minulosti ze strany AnsaldoBreda (17 ks) a později již pod značkou Hitachi Rail Italy. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Moliva)
Stáhnout PDF
Tramvaje
20. 09. 2025 18:55
Libor Hinčica
1 minuta čtení

V italské Florencii by měla vzniknout další tramvajová trať. Systém, jenž byl uveden do provozu teprve před 15 lety (slavnostní zahájení 14. 2. 2010), má v současné době dvě linky o celkové délce 19,3 km. Počátkem roku 2025 začala stavba třetí tratě na jejím prvním 7,2 km dlouhém úseku Libertà – Bagno a Ripoli, jenž je označován poněkud „softwarově“ jako stavba 3.2.1. Na ní má navázat část „3.2.2“ Libertà – Rovezzano o délce dalších 6,2 km, jejíž definitivní podoba byla schválena v srpnu letošního roku.

Na prvním úseku se má nacházet celkem 17 zastávek, přičemž celá stavba by měla být dokončena už do konce roku 2026, a to zejména kvůli udržení dotace z Evropské unie, kterou je nutné do konce uvedeného roku vyčerpat. V případě návazné trati prozatím není o termínu zahájení stavby jasno, srpnové rozhodnutí vedení města o konečném směřování stavby otevřelo teprve dveře k projektování dráhy. Město si od konsorcia Tram di Firenze (složeného z místního dopravce Ataf a pařížské společnosti RATP) vyžádalo vypracování nabídky na projekt, výstavbu i provoz nové trati. Očekává se, že jen stavební náklady budou okolo 360 mil. € (cca 8,8 mld. Kč), přičemž nejdražší položkou bude vybudování nových podjezdů pod hlavní železniční tratí a ulicí Via della Chimera.  

Z 6,1 kilometrů by měl být úsek o délce 1,2 km bez trolejového vedení (mezi plánovanými zastávkami Piazza della Cure a Largo Gennarelli). U konečné Rovezzano, kde bude zajištěn přestup na železnici, má vzniknout nové parkoviště P+R, které zvýší dosavadní kapacitu 140 míst o dalších 350. Předpokládá se, že linku bude na novém úseku využívat do budoucna okolo 9 miliónů pasažérů ročně.

Pro obsluhu prodloužené trati má sloužit 14 tramvají. V současné době má Florencie objednáno 46 tramvají s trakčními bateriemi u společnosti Hitachi Rail Italy, která dodává novou generací tramvají (dříve AnsaldoBreda) Sirio. První vozy by měly být předány v roce 2026 a sloužit by měly na všech linkách ve Florencii. Z vyjádření v italských médiích přitom není zřejmé, zda oněch 14 tramvají pro linku 3.2.2 bylo už do oné objednávky na 46 vozů zahrnuto, anebo by do budoucna mělo dojít k vypsání další soutěže.  

Podobné články