Menu

Elektrobusy Volvo pro Evropu z Egypta

Elektrobuy Volvo 7900 Electric upravené na pojízdnou knihovnu v Göteborgu. (foto: Volvo Buses)
Elektrobuy Volvo 7900 Electric upravené na pojízdnou knihovnu v Göteborgu. (foto: Volvo Buses)
Stáhnout PDF
Autobusy
29. 04. 2023 18:35
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Jak jsme informovali v našem článku ze 17. 3. 2023, společnost Volvo Buses se rozhodla utlumit aktivity v oblasti výroby vlastních autobusů na evropském trhu a počátkem příštího roku plánuje uzavřít svůj jediný závod na produkci kompletních autobusů v polské Wrocławi. Důvodem byla dlouhodobá ztrátovost evropské sekce Volvo Buses, kdy se společnosti nedařilo v silné konkurenci patřičně prosadit. Firma tehdy oznámila, že budoucnost značky Volvo na autobusech v Evropě bude spojena jen s nástavbáři, tedy společnostmi jako je například Irizar, které budou využívat pouze podvozků Volvo, jejichž produkce má zůstat zachována ve Švédsku.

Nyní se však zdá, že Volvu se z evropského trhu s elektrobusy přece jen úplně stahovat nechce. Dne 26. 4. 2023 bylo oznámeno, že Volvo Buses podepsalo dohodu o společném záměru s egyptskou společností MCV (Manufacturing Commercial Vehicles), na základě níž by se v zemi faraonů vyráběly karoserie pro městské a meziměstské elektrobusy, jež by nesly značku Volva. Sériová výroba je naplánována již na léto 2024, dodávky evropským zákazníkům by mohly začít od roku 2025.

Do Egypta by se přesunula současná produkce modelů Volvo 7900 Electric (včetně článkové verze), navíc by měla přibýt třínápravová městská verze, v případě segmentu linkové dopravy se počítá se společným vývojem odpovídající patformy.

Společnost MCV byla založena v roce 1994, do produkce autobusů na podvozcích různých producentů se pustila v roce 1998, od roku 2002 se začala více prosazovat na trhu Velké Británie. Nemalá část výroby je postavena tradičně na podvozcích od skupiny Daimler (potažmo Mercedes-Benz), z níž ostatně pochází i jeden z dvojice zakladatelů MCV. Egyptská firma nicméně spolupracovala i s Volvem, mj. na výrobě elektrobusů pro dopravce Metroline z Londýna. Nedávno vedení MCV oznámilo, že hodlá přijít na trh s autobusem evropského střihu, kterým by rádo zacílilo především na zákazníky v Německu. Zda (případně nakolik) je tento plán ohrožen v souvislosti na nově oznámenou kooperaci s Volvem, nebylo nikterak komentováno. Montážní závod v Egyptě bychom nalezli ve městě El Salheya (الصالحية). Teoretická roční produkce činí až 10 000 autobusů a 1 200 nákladních vozidel.

Podobné články