Společnost Solaris Bus & Coach podle očekávání podepsala smlouvu na dodání 20 trolejbusů Solaris Trollino 12, jejichž dodání je plánováno na počátek roku 2027.
Lublin poptával celkem 20 parciálních trolejbusů o délce 12 m, jejichž nákup bude spolufinancován z prostředků EU (celkem má evropská pokladnice přisypat do projektu 47,6 mil. zlotých, tj. zhruba 272,75 mil. Kč). Soutěž byla vypsána dne 23. 5. 2025 a termín na podání nabídek byl stanoven na 23. června.
Hodnoticími kritérii byly cena (65 %), záruka na vozidlo (15 %), záruka na trakční baterie (5 %) a směsice vybraných technických parametrů, mezi něž bylo distribuováno zbylých 15 %. Rozpočet byl stanoven na 68 880 000 zlotých včetně DPH, takže se počítalo s jednotkovou cenou na úrovni 2,8 mil. zlotých bez DPH (cca 16,04 mil. Kč).
V soutěži se sešly dvě nabídky – jedna od společnosti Solaris Bus & Coach a druhá od turecké společnosti Bozankaya, která klání pojala v duchu hesla „není důležité zvítězit, ale zúčastni se“, a odevzdala nabídku s cenovkou, která nemohla být konkurenceschopná (za jeden vůz požadovala 3,315 mil. zlotých, tedy takřka 19 mil. Kč). Oproti tomu Solaris se příhodně vešel do nastaveného rozpočtu a vyčíslil jeden vůz na 2,798 mil. zlotých bez DPH (16,03 mil. Kč).
O vítězi tedy bylo jasno v podstatě již s okamžikem odevzdání nabídek, přesto MPK Lublin vyhlásil vítěze formálně až 1. 10. 2025, k podpisu smlouvy pak došlo až v prosinci 2025. Na dodání má producent z Bolechowa 400 dnů.
Trolejbusy budou vybaveny trakčními bateriemi na bázi článků LTO, které umožní jízdu na jedno nabití minimálně na vzdálenost 15 km. S ohledem na to, že v Polsku je trolejbus silničním vozidlem, budou vozidla plnit také podmínky evropského nařízení známého jako GSR 2 (General Safety Regulation), tj. budou vybaveny podpůrnými bezpečnostními systémy, které česká legislativa (mající zařazené trolejbusy mezi drážními vozidly) nevyžaduje. Každý z trolejbusů pojme až 80 cestujících, z toho 29 sedících. Součástí výbavy bude klimatizace salónu cestujících, elektrické topení (bez vodního okruhu), USB nabíječky či systém počítání cestujících.