Menu

Do Iževsku míří první Lvíčci, další si přikoupí Perm

Nová tramvaj pro Iževsk. (foto: PK „TS“)
Nová tramvaj pro Iževsk. (foto: PK „TS“)
Stáhnout PDF
Tramvaje Trolejbusy
01. 12. 2020 14:33
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Společnost PK „Transportnyje Sistěmy“ včera oznámila odeslání prvních osmi tramvají typu 71-911 ЕМ zvaného „Lvíček“ do Iževsku. Nové tramvaje přijedou do města do 8. prosince 2020 a po zkouškách budou nasazeny primárně na místní linku č. 10. Celkem bude Lvíčků 16.

Zakázka na nové tramvaje byla IžGorElektrotransem udělena Gosudarstvennoj transportnoj lizingovoj kompaniji (Государственная транспортная лизинговая компания) až 19. listopadu 2020, tudíž je jasné, že byl tendr podobně jako v případě Uljanovsku jen pro formu, jelikož vyrobit 8 tramvají za zhruba 10 dní jednoduše bez předchozí přípravy není možné. Nové tramvaje ovšem potřebuje město jako sůl, neboť jeho tramvajový park tvořený více než 220 vozy je zhruba z jedné pětiny nepojízdný a téměř celý je navíc tvořen vozy Tatra, z nichž řada pamatuje ještě 70. léta minulého století. 

Iževsk patří mimochodem mezi silné provozy elektrické městské dopravy (starší mapu z roku 2015 vizte zde), kromě tramvají obsluhujících momentálně 11 linek má i trolejbusovou síť s momentálně osmi linkami a parkem čítajícím skoro 200 trolejbusů, z nichž jsou provozní téměř všechny. Denně Iževsk v průměru vypravuje 128 tramvají a 145 trolejbusů, celková míra opotřebení elektrických vozidel činí více než 80 %. Město tedy využívá státního spolufinancování a snaží se aspoň částečně v tomto roce obnovit tramvajový park, přičemž v příštím roce by se mohlo dostat i na trolejbusy, a to ve zhruba stejném počtu.

Ještě jeden pohled. (foto: PK „TS“)

Cena jednoho Lvíčka pro Iževsk činí něco málo přes 13 mil. Kč (celková suma byla více než 700 mil. RUB). Iževsk se tak už brzy zařadí po bok Ulan-Ude, Uljanovsku a Permi, kde již Lvíčky mají. Perm si po letos na jaře dodaných 8 Lvíčcích navíc přikoupí dalších 15, jak bylo oznámeno před pár dny. Prvních šest Lvíčků dojde ještě letošního roku, dalších 9 v příštím. Cena nových tramvají je nepatrně nižší. Dodejme, že loni přestaly v Permu jezdit trolejbusy, město nicméně plánuje rozvíjet tramvajovou dopravu a před několika dny oznámilo, že by rádo postavilo dvě nové tramvajové tratě, nicméně ne v trase některých linek zrušených trolejbusů (jedna trať má vést jihozápadním směrem k letišti a druhá má být na východě města; mapu z roku 2015 viz zde). 

Podobné články