Dopravce HTM (Haagsche Tramweg Maatschappij) z nizozemského Haagu se dočkal první z 62 objednaných tramvají Stadler TINA (akronym pro Total Integrierter Niederflur-Antrieb; zcela integrovaný nízkopodlažní pohon), které mají ve vozovém parku nahradit starší vozy GTL8 z let 1981–1993, kterých bychom v provozu napočítali celkem 66.
Haag, sídlo nizozemské královské rodiny i parlamentu, vypsal soutěž na dodání nových tramvají už v květnu 2021, přičemž ta měla – jak je to v západní Evropě obvyklé – několik etap, v nichž postupně krystalizoval počet uchazečů i specifikace. Do finálního kola nakonec postoupili tři výrobci, jejichž jména ovšem nebyla nikdy zveřejněna, média nicméně přinesla zprávu, že mělo jít (vedle vítěze) o Siemens a Alstom. Z vítězství se každopádně radoval Stadler, s nímž byla podepsána smlouva dne 16. 12. 2022. Základní objednávka počítala s 56 vozidly, dalších až 44 bylo možné si přikoupit v rámci opce (původní oznámení o plánovaném zadání zakázky přitom počítalo jen s 50+10 vozy). Z opce byla prozatím uplatněna objednávka na šest tramvají, takže momentálně platí, že vozidel má být předáno 62.
Stadler nabídl svůj model TINA o délce 36,5 m a šířce 2,65 m v obousměrném provedení, který je usazen na čtveřici plně otočných hnacích podvozků. Výjimečné konstrukční řešení podvozku umožňuje dosáhnout 100% podílu nízké podlahy i v části nad podvozky, byť ne všechny dříve dodávané vozy TINA toto řešení mají (například tramvaje pro Darmstadt mají nad podvozky schůdek). Každá z tramvají pojme až 246 pasažérů, z toho 84 sedících. Ve výbavě nechybí antikolizní systém, tramvaj současně díky softwarovému nastavení neumožňuje při jízdě ve městě překročení rychlosti 50 km/h.
Výroba tramvají probíhá ve Švýcarsku, přičemž Stadler u nich využívá i svou vlastní elektrickou výzbroj, kterou začal vyvíjet původně ve svém běloruském závodě. V listopadu 2023 se mohla veřejnost v Haagu seznámit s modelem vozidla v měřítku 1:1 (tzv. mock-up), čehož mělo využít okolo 1 000 lidí. Na základě získaných poznatků pak byly do projektu zaneseny vybrané změny (došlo například ke zvětšení plochy pro vozíčkáře, k úpravám rozmístění a provedení tlačítek STOP, změně čalounění sedadel atp.).
První tramvaj byla převezena do Haagu dovezena dne 8. 8. 2025 na silničním trajleru. Stadleru se v tomto projektu podařilo splnit původně plánovaný termín („léto 2025“), což u výrobců kolejových vozidel nebývá v posledních letech příliš obvyklé. V Haagu tramvaj, jež obdržela ev. č. 7001, čekají nejprve zkoušky ve vozovně Zichtenburg, následně se předpokládají zkoušky na úseku Kraayensteinlaan – Volendamlaan, kde bude k otáčení vozu využíván kolejový trojúhelník. Zahájení provozu s pasažéry se předpokládá v roce 2026, kdy by současně měly začít přicházet další vyrobené kusy.