Malebný tramvajový provoz v Gothě, jehož součástí je známá lesní trať Thüringer Waldbahn, se poprvé od roku 1982 dočká nových tramvají. Naposledy byly do města v letech 1981 a 1982 dodány československé tramvaje Tatra KT4D, poté už místní provoz spoléhal jen na služby ojetých vozů, takže dnes je ve vozovém parku deset tramvají KT4D v různých upravených modifikacích (přičemž původem z Gothy je jen jediný vůz, zatímco ostatní byly přebírány z Erfurtu), tři částečně nízkopodlažní tramvaje Düwag GT8NF z Mannheimu a pět částečně nízkopodlažních vozů ze švýcarské Basileje (Schindler/Siemens Be 4/8). Město dlouhou dobu snilo o možnosti nákupu moderních nízkopodlažních tramvají, avšak takovou investici nebylo možné uskutečnit bez podpory ze strany spolkové země, která dlouhou dobu nebyla ochotna poskytnout žádnou subvenci. Teprve v roce 2023 se začaly ledy poněkud hýbat.
V květnu 2023 vypsal provozovatel tramvajové dopravy tržní konzultace, během nichž se snažil zjistit podmínky, za nichž by bylo možné svůj park omladit. V rámci jednání došlo k dohodě se společností Škoda Transportation, která v září 2023 zapůjčila na testování jeden z tříčlánkových vozů Škoda 36T určený pro zákazníka RNV (Rhein-Neckar-Verkehr; konkrétně šlo o vůz budoucího ev. č. 1408), s nímž bylo možné se dne 20. 9. 2023 i svézt. Předpokládalo se, že k vypsání výběrového řízení dojde už 2. 10. 2023, to se však nestalo, neboť stále nebylo zajištěno financování. Došlo tak k významnému posunu a soutěž byla zveřejněna až 22. 8. 2024. Tentokrát se ale naopak muselo chvátat, protože peníze sice byly pro záměr konečně přislíbeny, jenomže byla omezena lhůta, během níž budou moci být čerpány. Udělení zakázky se tak předpokládalo už v prosinci 2024, což je na německé poměry vskutku krátká doba. Na podání žádosti o účast (výběrové řízení bylo, jak je v zemi našeho západního souseda obvyklé, dvoukolové), tak byly zhruba dva týdny (do 9. 9. 2024).
Předmětem výběrového řízení bylo celkem 10 tramvají o délce cca 32 m v obousměrném provedení, z nichž však fixně měly být objednány jen čtyři kusy, zatímco zbylých 6 vozů představuje opci, kterou dopravce může a nemusí využít. Odsouhlasení záměru koupě vozidel na úrovni okresu došlo po uzavření soutěže dne 18. 12. 2024, kdy bylo přiklepnuto 24,4 mil. € na koupi oněch čtyř vozů, z nichž deset miliónů poskytne spolková země Durynsko a zbytek bude kryt úvěrem. Cena jednoho vozu vychází na 6,1 mil. €, tedy zhruba 152,5 mil. Kč.
Již v lednu 2025 se objevila v médiích informace, že vítězem soutěže se stala švýcarská společnost Stadler (o dalších účastnících dosud žádné informace zveřejněny nebyly), a to údajně s modelem TINA. Později ale byla v německých odborných médiích informace korigována a hovořilo se o vozech Tramlink vyráběných ve španělské Valencii. Dopravce TWSB (Thüringer Waldbahn und Straßenbahn Gotha GmbH) nicméně k soutěži žádné podrobnosti neprozrazoval a hradbu mlčení prolomil až 30. 5. 2025, když potvrdil, že skutečně dojde k nákupu čtyř Tramlinků. S jejich dodáním se počítá na konci roku 2027 a se zařazením nejpozději v létě 2028.