Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova (DPCHJ) uzavřel výběrové řízení a podepsal rámcovou smlouvu na dodávku svých prvních osmi trolejbusů. Soutěž, jejíž podmínky byly nastaveny tak, aby vylučovaly účastníky ze zemí nemajících s ČR nebo s EU smlouvu o zajištění přístupu na trh, měla mít jediného účastníka – Škodu Electric.
Ta nabídla trolejbusy Škoda 33 Tr za částku 21,597 mil. Kč za kus. To představuje v českých podmínkách nový cenový rekord za trolejbus, který se tak stává suverénně nejdražším dopravním prostředkem, jaký si lze v ČR při přepočtu na přepravené osoby a životnost pro potřeby městské dopravy pořídit (i článkové vodíkové autobusy jsou – a to dokonce i na západ od našich hranic – prodávány ve státech s tržním prostředím levněji). Od doby zahájení usilovné práce českých dopravních podniků na dosažení opětovné monopolizace trhu stoupla cena trolejbusů během dvou let o 40 až 60 %. Chomutov přitom v soutěži nastavil rozpočet ještě výše – původní odhadovaná hodnota zakázky činila 175,2 mil. Kč (21,9 mil. Kč/vůz bez DPH).
DPCHJ vypsal výběrové řízení na dodávku nových trolejbusů dne 21. 5. 2025, přičemž nabídky bylo možné podávat do 1. 7. 2025. Do té doby tak měla učinit pouze Škoda Electric. Hodnoticí kritéria byla čtyři, z toho tři ekonomická – pořizovací cena vozidel měla váhu 70 %, náklady po dobu osmi let provozu 10 % a náklady na trakční baterie po dobu 15 let taktéž 10 %. Zbylých 10 % připadalo na garantovanou výši provozní spolehlivosti.
Chomutov poptával poprvé parciální trolejbusy, které mají mít životnost alespoň 12 let. S ohledem na charakter města byly požadovány vozy ve dvoumotorovém provedení, tj. s pohonem střední i zadní nápravy. Tomu Škoda Electric vyhověla nabídkou na vozy Škoda 33 Tr se dvěma motory po 160 kW. Jelikož nyní uzavřená smlouva je rámcová a objednávka (prováděcí smlouva) prozatím publikována nebyla, nelze předjímat, kdy k samotné dodávce dojde. Dle podmínek soutěže by k tomu mělo dojít do 14 měsíců od uzavření prováděcí smlouvy. Lze však předpokládat, že chomutovsko-jirkovský DP bude prvním městem, jež se trolejbusů 33 Tr v této konfiguraci dočká.
Dojezd trolejbusů na trakční baterie musí činit alespoň 12 km. Zadavatel v podmínkách soutěže uvedl výškové profily a parametry k autobusovým linkám č. 301 a 302, takže lze předpokládat, že cílem dopravce je nasadit trolejbusy právě na tyto linky.