Menu

Do Bukurešti brzy zamíří první Trollina

Jeden z prvních vyrobených vozů Solaris Trollino 12 pro Bukurešť ve výrobním závodě Solarisu. (foto: radnice města Bukurešti)
Jeden z prvních vyrobených vozů Solaris Trollino 12 pro Bukurešť ve výrobním závodě Solarisu. (foto: radnice města Bukurešti)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
16. 12. 2023 16:39
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Solaris Bus & Coach v loňském roce ovládl jako jediný účastník výběrové řízení na dodávku 100 nových trolejbusů pro hlavní město Rumunska. Stovka parciálních trolejbusů, každý s cenovkou 590 000 € (cca 14,5 mil. Kč), má být podle smlouvy podepsané 29. 12. 2022 předána nejpozději v termínu od března do října 2024.

Bukurešťská radnice se pochlubila fotografiemi prvních dokončených vozů z výrobního závodu v polském Bolechowě, kde montáž vozů probíhá už od jara letošního roku. První vyrobené kusy vybavené elektrickou výzbrojí polského Medcomu by nyní měly zamířit do Bukurešti a zahájit program zkušebních jízd přímo v ulicích rumunské metropole. Typ ovšem není nutno pro provoz v Rumunsku separátně schvalovat, protože homologační proces byl absolvován již dříve s takřka identickými vozidly pro město Târgu Jiu.

Pohled do interiéru trolejbusu Trollino 12 pro Bukurešť. (foto: radnice města Bukurešti)

Každý z 12m trolejbusů má umožnit jízdu mimo trolejové vedení (za definovaných podmínek) na vzdálenost až 20 km. Použity jsou trakční baterie na bázi článku LTO o kapacitě elektrické energie 60 kWh. Solaris poskytuje na vozidla jako celek záruku 5 let, nebo do najetí 300 000 km (podle toho, který stav nastane dříve). Součástí výbavy je vedle klimatizace salónu cestujících také WiFi připojení pro cestující, USB nabíječky, kamerový systém atp.

Investice za 58 mil. € bez DPH je z větší části financovaná z prostředků EU. Nové trolejbusy nahradí ve vozovém parku celou zbývající flotilu trolejbusů Ikarus 415.80 z let 1997 až 2002, jichž má místní DP (Societatea de Transport Bucuresti STB SA) k dispozici ještě necelých osmdesát. Mimoto se údajně počítá i s odstavením některých trolejbusů Astra Citelis PS01T1 vzniklých – jak je ostatně z názvu patrné – na platformě vozů Iveco Citelis za využití elektrické výzbroje rumunského výrobce Astra. Těchto trolejbusů z let 2006 až 2008 by mělo být v provozu stále 98. Trollina by měla zamířit do všech čtyř bukurešťských trolejbusových vozoven (Bujoreni, Berceni, Bucureşti Noi a Vatra Luminoasă)

Podobné články